«ابوترابی‌فرد» در گفت‌وگو با دفاع پرس:

آلوده شدن برخی از مسئولان به دنیا‌طلبی تهدیدی جدی برای نظام است

نایب رییس سابق مجلس شورای اسلامی آلوده شدن برخی از مسئولان به دنیا‌طلبی را تهدیدی جدی برای نظام دانست و گفت: وقتی که مردم متوجه شوند مسئولان از یاد خدا غافل شده و منافع شخصی خودشان را بر منافع ملی ترجیح داده‌اند، به اصل نظام بدبین می‌شوند.
کد خبر: ۲۶۳۱۶۳
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲ - 25October 2017

///حجت‌الاسلام «محمدحسن ابوترابی‌فرد» نایب رییس سابق مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، با بیان اینکه پرهیز دولتمردان از زندگی اشرافی‌گری باعث تحکیم نظام اسلامی و همچنین ایجاد رابطه گرم و تنگاتنگ مسئولان با مردم می‌شود، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین عواملی که موجب وحدت میان مردم و دولتمردان می‌شود، همین ساده‌زیستی مسئولان نظام است؛ چرا که مردم انتظار دارند مسئولانشان از طبقه خودشان که همان طبقه معمول جامعه است، باشند.

وی آلوده شدن برخی از مسئولان به دنیا‌طلبی را تهدیدی جدی برای اصل نظام دانست و گفت: وقتی که مردم متوجه شوند مسئولان از یاد خدا غافل شده و منافع شخصی خودشان را بر منافع ملی ترجیح داده‌اند، به اصل نظام بدبین می‌شوند و کم‌کم شکاف عمیقی بین مردم و مسئولان ایجاد می‌شود که این شکاف ایجاد شده پیامدهای مخربی برای جامعه در بر خواهد داشت.

ابوترابی‌فرد دوری از تجمل‌گرایی مسئولان را از مهم‌ترین دغدغه‌های مقام معظم رهبری برشمرد و ادامه داد: کسانی که دولت و حکومت را در دست دارند باید زندگی ساده‌ای را پیش بگیرند و از اشرافی‌گری به هر نحوی پرهیز کنند؛ چراکه تجمل‌گرایی در دولتمردان به‌عنوان به رسمیت شناختن اشرافی‌گری است که مردم نیز در همین راستا گام برمی‌دارند، پس از این موضوع باید جلوگیری کرد. رهبر انقلاب بارها در جلساتشان با مسئولان به این نکته تاکید داشتند که زندگی‌شان به زندگی مردم نزدیک باشد، وقتی که زندگی مسئولان با زندگی مردم نزدیک باشد، اخلاق و رفتار مسئولان با اخلاق و رفتار مردم همسو می‌شود که این امر باعث دوری از اشرافی‌گری و دنیا‌طلبی مسئولان خواهد شد.

نایب رییس سابق مجلس با بیان اینکه سبک زندگی شهدا راه را برای شادابی و طراوت فرهنگ ایثار و شهادت در کشور ما و در منطقه هموار کرده است، گفت: امروزه جریان‌های تکفیری در جهان اسلام آسیب‌هایی را به جامعه اسلامی  وارد ساخته‌اند؛ به نظر من برای اینکه امت اسلام مجددا طراوت و شادابی فرهنگ ایثار را از نزدیک حس کنند، باید دوران پر افتخار دفاع مقدس در جامعه اسلامی تبیین شود.

وی تصریح کرد: امیدوارم ملت و جوانان با بصیرت ما با دریافت درستی از آموزه‌های اسلام و شناختی کاملی از مسائل واقعی کشور برای دفاع از هویت اسلامی، دینی و انقلابی در همه عرصه‌های مهم کشور حضور داشته باشند.

انتهای پیام/ 151
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار