رئیس سازمان بسیج رسانه:

رسانه‌های غربی از گسترش اسلام جلوگیری می‌کنند

رئیس سازمان بسیج رسانه نفوذ شدید و گسترش رسانه‌های غربی را موجب عدم گسترش صحیح اسلام در دنیا عنوان کرد و گفت: اسلام یک حقیقت بزرگ است که با عرضه کردن آن در دنیا افراد به‌سوی آن جذب می‌شوند.
کد خبر: ۲۶۳۶۳۱
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹ - 28October 2017
رسانه‌های غربی عدم گسترش اسلام در دنیا را دنبال می‌کنندبه گزارش دفاع پرس از رشت، «مسعود بصیری» رئیس سازمان بسیج رسانه در نشست خبری در رشت با اشاره به اینکه رسانه در دنیای امروز عاملی برای سرگرمی و معاملات تجاری سنگین است، اظهار داشت: تمامی رسانه‌ها در جهان، تجاری و یا ایدئولوژیک هستند.

رئیس سازمان بسیج رسانه افزود: رسانه‌ها با تجارت مستقیم و غیرمستقیم سبب خرید کالا و تغییر سبک زندگی و تفکر در یک منطقه می‌شوند و در نهایت سود و تجارت را به نفع کشوری که از رسانه قدرتمندی برخوردار است تغییر می‌دهند.

بصیری با تاکید بر اینکه تجارت را از هیچ رسانه‌ای نمی‌توان جدا کرد و ابعاد اجتماعی رسانه گسترده‌تر از ابعاد تجارت است گفت: ملتی که تحت تاثیر رسانه سبک زندگی خود را تغییر می‌دهد در بلندمدت دچار شکست سنگین تجاری می‌شوند.

وی با بیان اینکه کارکرد رسانه در نگاه قدرت‌های بزرگ‌ و استکباری کارکردی تاثیرگذار بر فرهنگ و اقتصاد کشورهای دیگر دارد تاکید کرد: رسانه تامین‌کننده منافع قدرت‌های بزرگ و کنترل‌کننده است.

رئیس سازمان بسیج رسانه ‌اداره کردن رسانه را نیازمند هزینه و ثروت عنوان کرد و با اشاره به اینکه در تمامی دنیا هیچ کشوری به‌طور رایگان امکاناتی را برای کشور دیگر فراهم نمی‌کند، افزود: ایجاد 3 هزار و 500 کانال فارسی‌زبان رایگان از سوی دولت‌های استکباری به‌دلیل اهدافی تاثیرگذار انجام شده است.

بصیری با اشاره به اینکه تلویزیون جمهوری اسلامی ایران تلاش دارد با کانال‌های محدود خود در مقابل تمامی قدرت رسانه‌ای استکبار ایستادگی کند خاطرنشان کرد: مردم ایران باید از خود سوال کنند که کانال‌های رایگان از سوی استکبار به چه دلیلی در اختیار آن‌ها قرار داده شده است‌.

وی با تاکید بر اینکه باید بدانیم که استکبار بدون هیچ هدف اقتصادی و ایدیولوژی برای مردم ایران امکانات فراهم نمی‌کند، بیان کرد: مردم ایران با دیدن سریال‌ها و برنامه‌های ماهواره‌ای در دراز مدت با تغییر سبک زندگی هزینه پرداخت می‌کنند.

رئیس سازمان بسیج رسانه با اشاره به افزایش عمل‌های زیبایی و مصرف لوازم آرایشی در کشور خاطرنشان کرد: تحولات اجتماعی و تغییر سبک زندگی مردم در ایران اسلامی تحت تاثیر رسانه‌ها انجام شده است.

بصیری با بیان اینکه تغییر سبک زندگی به تاسی از رسانه‌های غربی موجب فروپاشی نهاد خانواده می‌شود و این امر فاجعه‌ای بزرگ در جامعه است اظهار داشت: سبک زندگی در جامعه امروز تنها به‌واسطه رسانه تغییر می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه کشورهایی که داروی برخی از بیماری‌ها را به قیمت گزاف به کشور صادر می‌کنند هزاران کانال فارسی زبان را به‌طور رایگان در اختیار مردم ایران قرار می‌دهند افزود: رسانه‌های غربی تنها با هدف آسیب زدن به نهاد خانواده در ایران اسلامی به این اقدام می‌پردازند.

رئیس سازمان بسیج رسانه با بیان اینکه دولت‌های استکباری به‌وسیله رسانه‌های غربی مردم را وسیله‌ای برای منافع خود در خرید کالا و مصرف مواد فرهنگی می‌کنند تاکید کرد: خانواده‌ها باید تاثیرات رسانه‌های غربی را در سبک زندگی امروز ارزیابی کنند.

بصیری با بیان اینکه ایران اسلامی در هیچ یک از آسیب‌های اجتماعی و خشونت‌های خانوادگی جزو کشور‌های برتر دنیا نیست، خاطرنشان کرد: برخی رسانه‌ها با ارائه آمار غلط تلاش در ناامید کردن جامعه دارند.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌ها در جمهوری اسلامی ایران در مقابل تمامی استعداد‌های برتر استکبار در حوزه رسانه ایستادگی کردند و در طول 40 سال کشور را پس از انقلاب با قدرت حفظ کردند گفت: تمامی جهان استکبار در مقابل ایران اسلامی ایستاده است.

رئیس سازمان بسیج رسانه با بیان اینکه ایران اسلامی در حوزه رسانه گام‌های بزرگی برداشته است تاکید کرد: باید رشد فکری و اندیشه رسانه‌ای خود را در حوزه ارتباط‌گیری با جهان افزایش داده و خود را با تکنولوژی‌های روز تطبیق دهیم.

بصیری رشد تکنولوژی ایران اسلامی را در حوزه‌های مختلف گسترده عنوان کرد و با اشاره به اینکه تکنولوژی رسانه‌ای در حوزه فیزیکی در ایران اسلامی پیشرفت چشم‌گیری داشته است افزود: تکنولوژی رسانه‌ای در حوزه معنا و‌ نظریه‌پردازی در کشور افزایش یافته است.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه رسانه نیازمند یک اقدام روانشناسی، جامعه شناختی و ارتباط گسترده رسانه‌ای هستیم تا بتوانیم در مقابل استکبار ایستادگی کنیم بیان کرد: اسلام یک حقیقت بزرگ است که با عرضه کردن آن در دنیا افراد به‌سوی آن جذب می‌شوند.

رئیس سازمان بسیج رسانه نفوذ شدید و گسترش رسانه‌های غربی را موجب عدم گسترش صحیح اسلام در دنیا عنوان کرد و ابراز داشت: در حوزه رسانه ایران اسلامی باید برد موشک‌های رسانه‌‌ای خود را به هزاران کیلومتر افزایش دهد. باید توجه به سواد رسانه‌ای را در کشور افزایش دهیم و این اقدام از آموزش و پرورش آغاز شده است.

بصیری مقوله اندیشه و سواد رسانه‌ای را در جامعه امروز حائز اهمیت عنوان کرد و گفت: خانواده‌ها باید همانند بسیاری از موضوعات فیزیکی به فکر اندیشه، سلامت ذهن و سواد رسانه‌ای فرزندان خود باشند.

وی با اشاره به اینکه امروز تمامی تصمیمات تابع رسانه صورت می‌گیرد بیان کرد: دنیای آینده به‌صورت گسترده تحت تاثیر رسانه تغییر می‌کند و رهبران و دولت‌ جدیدی به وجود می‌آیند.

رئیس سازمان بسیج رسانه با اشاره به اینکه در محیط اینترنت احتمال قرار گرفتن کودکان و نوجوانان در معرض آسیب‌های اخلاقی 70 درصد است بیان کرد: در آمریکا استفاده اینترنت آزاد برای افراد زیر 13 سال جرم محسوب می‌شود.

بصیری با بیان اینکه باید در مقابل رسانه آگاه و فعال برخورد کرد ابراز داشت: باید تکنیک‌های رسانه را در دنیا امروز به‌درستی آموخت و رسانه صحیح را انتخاب کرد.

وی با تاکید بر اینکه سازمان بسیج رسانه استان گیلان اقدامات مطلوبی در راستای افزایش سواد رسانه‌ای در استان انجام داده است تصریح کرد: توجه به افزایش سواد رسانه‌ای در دستور کار تمامی ارگان‌ها و نهادهای کشور قرار گرفته است.

انتهای پیام/ 601
نظر شما
پربیننده ها