بیست‌ و سومین نمایشگاه مطبوعات- 78/ جهانشاهی مطرح کرد؛

مطبوعات در ادای دین به دفاع مقدس چه میزان موفق بوده‌اند؟/ آرامش و استقلال کشور را مدیون خون شهدا هستیم

رزمنده دوران دفاع مقدس گفت: شاهدان عینی دفاع مقدس را که دوربین نداشتند، اما با چشمان خود حوادث را ضبط کردند و سینه آنها پر از اسرار و خاطرات تلخ و شیرین هشت سال دفاع مقدس است، را مورد توجه قرار دهیم؛ زیرا آنها قطعا خاطراتی دارند که برای نسل جدید راهگشاست.
کد خبر: ۲۶۳۸۱۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲ - 29October 2017
مطبوعات در ادای دین به دفاع مقدس چه میزان موفق بوده‌اند؟/ آرامش و استقلال کشور را مدیون خون شهدا هستیم
«عبدالله جهانشاهی» رزمنده دوران دفاع مقدس با حضور در غرفه خبرگزاری دفاع مقدس در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها که در مصلی امام خمینی (ره) تهران در حال برگزاری است، در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران دفاع پرس، درباره بهترین راه انتقال خاطرات، مفاهیم و فرهنگ دوران دفاع مقدس به نسل جدید اظهار داشت: برای این مساله باید رزمندگانی که در دفاع مقدس حضور داشتند را  رصد کنیم که اکنون چه می‎‌کنند.
 
وی با اشاره به صحبت برخی افراد در خصوص صرف هزینه های فراوان درخصوص ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ادامه داد: این موضوع درحالی است که عملا بچه های دفاع مقدس مورد غفلت واقع شده اند. آنها نیازی به تقدیر مردم ندارند؛ اما از پیام های رهبر معظم انقلاب تا مسئولان و مردم همه اذعان دارند، امنیتی که اکنون داریم را مدیون خون شهدا و ایثارگری آنان هستیم. اما واقعا برای ایثارگران چه کاری کرده انجام شده است؟
 
جهانشاهی تصریح کرد: افرادی را می‌شناسم که در دوران جنگ خانواده خود را رها کرده و به جبهه رفتند، حتی طلای همسرشان را نذر جبهه کردند؛ اما الان برای مخارج دارو و درمان خود با مشکل مواجه هستند.  با این شرایط چطور می‌خواهیم به نسل جدید بگوییم راهی را طی کنید که در آن این بندگان خدا مغفول مانده اند؟
 
وی تاکید کرد: شاهدان عینی دفاع مقدس را که دوربین نداشتند، اما با چشمان خود حوادث را ضبط کردند و سینه آنها پر از اسرار و خاطرات تلخ و شیرین هشت سال دفاع مقدس است،  را  مورد توجه قرار دهیم. زیرا آنها قطعا خاطراتی دارند که برای نسل جدید راهگشاست. 

جهانشاهی با اشاره به عرصه‌ها و شاخصه‌های دوران دفاع مقدس که باید بیش از گذشته مورد توجه عموم مردم قرار بگیرد، ادامه داد: فلسفه و نهضت امام خمینی (ره) استقلال ملت بود.  ملتی که می‌خواهد استقلال داشته باشد باید هزینه اش را پرداخت کند.
 
این رزمنده دوران دفاع مقدس ضمن بیان این موضوع که تحریم های دشمنان از صدر اسلام وجود داشته است، افزود: دشمنان اسلام همیشه عرصه را بر پیروان اسلام ناب محمدی (ص) تنگ کرده اند.  ابوذر، عمار و سمیه شکنجه شدند؛ اما دست از دین مبین اسلام و رسالت و نهضتی که داشتند، نکشیدند.با این اوصاف چطور می‌توان گفت: مردم در مضیقه هستند و ما ناچار هستیم مذاکره کنیم و تن به ذلت دهیم؛ چون مردم در تنگنا هستند؟ این با فلسفه قیام ما تناسب ندارد.

جهانشاهی تصریح کرد: شهید حججی جوانی بود که مسیر شهادت را طی کرد، او در دوران حاضر سنبل ایثار، مقاومت و شهادت است.
 
وی ادامه داد: متاسفانه رسانه ها در پرداختن به موضوع دفاع مقدس ضعیف عمل کرده اند و مطبوعات در این زمینه کمتر قلم می‌زنند و شاید فقط هفته دفاع مقدس جسته و گریخته به آن می‌پردازند و سپس تمام می‌شود. اگر به مطبوعات کشور نگاه کنیم، عکس سرداران بزرگ جبهه و جنگ کمتر دیده می‌شود؛ ولی عکس فوتبالیست‌ها و مربی‌های خارجی خیلی پررنگ تر دیده می‌شود. اگرچه آنها هم قهرمان هستند؛ اما قهرمان واقعی شهدا هستند که امروزه آرامش و استقلال خود را مدیون خون شهدا هستیم.
 
این رزمنده دوران دفاع مقدس تاکید کرد: ما وظیفه داریم از انقلاب و دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران صیانت کنیم؛ اما متاسفانه در این عرصه مطبوعات کم کاری کرده اند.

جهانشاهی در پایان گفت: شهدای زیادی داریم که اگر بخواهیم برای آنها فیلم بسازیم، فیلم‌های متعددی ساخته خواهد شد. متاسفانه آنطور که باید در حق شهدا گام برداشته نشد و فقط در یک کلام می‌توان گفت «شهدا شرمنده ایم».
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها