بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات- 187/ شاعری در گفت‌وگو با دفاع پرس:

دولت باید روزانه هزینه کشاورزان را پرداخت کند

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت موظف است هزینه خرید محصولات کشاورزی را به صورت روزانه تسویه کند، در غیر این صورت باید هزینه دیرکرد را به کشاورزان بپردازد.
کد خبر: ۲۶۴۰۲۷
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹ - 30October 2017
دولت باید روزانه هزینه کشاورزان را پرداخت کند
محمد علی شاعری رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با حضور در غرفه خبرگزاری دفاع مقدس در بیست و‌ سومین نمایشگاه مطبوعات، در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، با اشاره به اینکه مهم‌ترین رکن اقتصاد مقاومتی دانش و مهارت است، اظهار داشت: توسعه بخش اقتصادی باید کمترین وابستگی را به کشورهای خارجی داشته باشد.

وی با بیان اینکه ما حدود 18 میلیون هکتار زمین کشاورزی، 90 میلیون مرتع مربع، 14 میلیون هکتار اراضی جنگل و همچنین ذخایر دریایی داریم که در دنیا مثال‌زدنی است، گفت: کشاورزان با تلاش و اتکا به دانش داخلی می توانند از این سرمایه های خدادادی بهره کافی را ببرند.

شاعری افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در برنامه ششم توسعه دولت را مکلف کردند که در حوزه کشاورزی سرمایه‌گذاری کند تا رشد اقتصادی که در حال حاضر پنج درصد است، به هشت درصد ارتقا پیدا کند.

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر ضریب خوداتکایی کشاورزان 80 درصد است، تصریح کرد: دولت باید با برنامه ریزی و اجرای بندهای برنامه ششم توسعه ضریب خوداتکایی کشاورزان را به 95 درصد برساند.

شاعری خاطرنشان کرد: دولت موظف است هزینه خرید محصولات کشاورزی را به صورت روزانه تسویه کند، در غیر این صورت باید هزینه دیرکرد را به کشاورزان بپردازد.

انتهای پیام/ 151
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار