بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات- 245/ ناصر ابوشریف در گفت‌وگو با دفاع پرس:

گروهک‌های تکفیری بخشی از طرح صهیونیسم هستند/ باید از تفرقه در امت اسلامی پرهیز کرد

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین با تاکید بر اینکه باید از تفرقه در امت اسلامی پرهیز کرد، گفت: گروهک‌های تکفیری به دنبال منحرف کردن افکار عمومی امت اسلامی از دشمن اصلی یعنی رژیم صهیونیستی و ایجاد تفرقه در منطقه هستند.
کد خبر: ۲۶۴۰۸۵
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹ - 31October 2017
گروهک‌های تکفیری بخشی از طرح صهیونیسم هستند/ باید از تفرقه در امت اسلامی پرهیز کرد
«ناصر ابوشریف» نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران با حضور در غرفه خبرگزاری دفاع مقدس در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات کشور، در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس،‌ به نقش گروهک‌های تکفیری در حمایت از رژیم صهیونیستی اشاره کرد و اظهار داشت: این گروهک‌ها به دنبال منحرف کردن افکار عمومی امت اسلامی از دشمن اصلی یعنی رژیم صهیونیستی و ایجاد تفرقه در منطقه هستند.
 
ابوشریف در ادامه با تأکید بر موضع جنبش جهاد اسلامی بر تمرکز مبارزه با رژیم صهیونیستی افزود: اگر این گروه‌ها جنبش‌هایی اسلامی به معنای حقیقی آن بودند،‌ تمرکز خود را بر مبارزه با رژیم صهیونیستی به عنوان دشمن اصلی امت اسلامی می‌گذاشتند نه اینکه به دنبال جنگ با ایران، عراق،‌ سوریه،‌ حزب‌الله لبنان و جنبش‌های مقاومت حماس و جهاد اسلامی در فلسطین باشند.
 
نماینده جهاد اسلامی به نتایج منفی وجود گروهک‌های تکفیری مانند داعش در منطقه اشاره کرد و گفت: وجود گروهک‌های تکفیری علاوه بر ایجاد ویرانی گسترده در امت اسلامی و کدورت در روابط دوستانه میان جریان‌های مذهبی اسلامی، باعث شد نیروهای محور مقاومت مانند ایران و حزب‌الله لبنان در حالی‌که تمام توان خود را بر رژیم صهیونیستی متمرکز کرده بودند،‌ ناگزیر شوند که بخش قابل توجهی از این توان را صرف مبارزه با این گروهک‌ها کنند.
 
ابوشریف گروهک‌های تکفیری را «جریانی در ادامه خوارج صدر اسلام» توصیف و خاطرنشان کرد: این گروهک‌ها،‌ که خوارج امروز به حساب می‌آیند، از خوارج گذشته در صدر اسلام نیز بدتر هستند.
 
نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران،‌ در ادامه پاسخ به سوالی در مورد تلاش گروه‌های فلسطینی با محوریت جنبش حماس و تشکیلات خودگردان گفت: به نظر ما هدف برادران ما در جنبش حماس از این اقدام،‌ تلاش برای منافع ملت فلسطین است. اگرچه باید تأکید کنم که جریان‌هایی وجود دارند که سعی می‌کنند از آشتی ملی در فلسطین برای اعمال فشار بر مقاومت جهت پذیرش شروط اسرائیل در مذاکرات استفاده کنند.
 
ابوشریف همچنین بر پایبندی جنبش جهاد اسلامی فلسطین بر اصول جنبش جهادی اسلام در به رسمیت نشناختن رژیم جعلی اسرائیل و حق دینی و قانونی ملت فلسطین در مقاومت در برابر این رژیم تأکید کرد و خاطرنشان ساخت: ما این آشتی را یک اقدام ملی در راستای منافع ملت فلسطین، و نه یک تحرک عربی برای مصالحه با آمریکا و رژیم صهیونیستی، می‌دانیم.

ابوشریف با اشاره به طرح نام فرماندهان ارشد حزب‌الله لبنان از سوی دستگاه‌های امنیتی آمریکا و رژیم صهیونیستی افزود: با وجود اینکه غرب تلاش می‌کند از شیوه‌های جدیدی در اقدامات خود علیه امت اسلامی، مانند استفاده از گروهک‌های تکفیری برای اجرای عملیات‌های انتحاری در عراق و سوریه، استفاده کند و همزمان نام فرماندهان مقاومت را در لیست تروریسم قرار دهد اما ما عقیده داریم که این اقدامات تأثیری نه بر حزب‌الله و نه بر دیگر جریان‌های مقاومت مانند جهاد اسلامی، که نام دبیرکل آن «رمضان عبدالله» در لیست ترور آمریکا قرار دارد، نخواهد گذاشت.

نماینده جهاد اسلامی فلسطین در پایان با اشاره به ضرورت اتحاد میان جنبش‌های مقاومت در منطقه، تأکید کرد: تمام ما وظیفه داریم با پرهیز از فرقه‌گرایی و تبعیض، بدون در نظر گرفتن تفاوت‌ها و با تمرکز بر خصوصیات مشترک داشتن یک دشمن واحد مانند رژیم صهیونیستی، از امت خود اسلامی محافظت کنیم وگرنه در غیر این صورت، هیچ فرقی میان ما و نیروهای یک گروهک تروریست مانند داعش وجود نخواهد داشت.

انتهای پیام/ 421
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار