بیست‌ وسومین نمایشگاه مطبوعات- 239/ جلیل فرجاد مطرح کرد؛

آنقدر حساسیت به خرج ندهید!/ در حوزه دفاع مقدس با فقر محتوا مواجه نیستیم

بازیگر سینما و تلوزیون گفت: تا زمانی در کلیشه‌ای که از 30 سال پیش در سینمای دفاع مقدس تکرار می‌شود، بمانیم، مشخص است که دنیای کنونی آن را قبول نمی‌کند.
کد خبر: ۲۶۴۱۸۸
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۲ - 31October 2017
انقدر حساسیت به خرج ندهید!/ در حوزه دفاع مقدس با فقر محتوا مواجه نیستیم«جلیل فرجاد» بازیگر سینما و تلوزیون، با حضور در غرفه خبر گزاری دفاع مقدس در بیست سومین نمایشگاه مطبوعات، در گفت‌و‌گو با حبرنگار باشگاه خبرنگاران دفاع پرس در پاسخ به سوالی مبنی بر بایدها و نبایدهای انتقال مفهوم جنگ و دفاع مقدس از طریق هنر اظهار داشت: خط قرمزها باید کمی شکسته شوند، تا زمانی که مسوولین بسته نگاه کنند و معتقد باشند بسیاری از صحبت‌ها نباید بیان شود یا بسیاری از کارها نباید انجام شود، هنر نمی‌تواند اثرگذاری خود را داشته باشد.
 
وی با اشاره تحولات در فضای مجازی ادامه داد: در فضای مجازی این آزادی وجود دارد و هر روز حتی اطلاعات جنگ، به گوش من و دیگران می‌رسد. اگر یک مقدار آزادی اتفاق بیافتد و بیننده واقعیت را ببیند، آن را می پذیرد و باور می کند.
 
بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون تصریح کرد: تا زمانی که کلیشه‌ای که از سی سال پیش در سینمای دفاع مقدس در حال تکرار است، بمانیم، مشخص است که دنیای کنونی آن را قبول نمی‌پذیرد.
 
فرجاد با تاکید بر اینکه نگاه مسوولین باید تغییر کند، افزود: نگاه‌ها باید کمی تغییر کنند تا بیننده از طریق رسانه‌ها حقیقت را ببیند و باور کند.
 
وی در پاسخ به این سوال که آیا در این بخش محتوا فقر وجود دارد، تاکید کرد: خیر؛ رسانه‌ها امروز با فقر محتوا مواجه نیستند بلکه نمی توانند حقایق را بیان کنند و مسوولین باید از رویه فعلی خارج شوند و بازتر فکر کنند.

بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون با اشاره به آزادی های موجود در جامعه بیان داشت: هرچقدر آزادی بیشتری بدهیم، مردم هم بازتر انتخاب می کنند و این مساله جاذبه بیشتری دارد.
 
فرجاد با بیان برخی محدودیت ها که در دولت ها برای کار در حوزه دفاع مقدس ایجاد می شود، گفت: مقابل هر حرکتی گرفته شود، نتیجه عکس گرفته می شود.
 
گفت‌وگو از حانیه حجازی
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار