تفاهمنامه همکاری کانون بازنشستگان سپاه و اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس استان مرکزی امضا شد

در جلسه‌ای تفاهمنامه همکاری و تعامل میان کانون بازنشستگان سپاه روح‌الله استان مرکزی و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی امضا شد.
کد خبر: ۲۶۴۳۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۷ - 31October 2017
تفاهم نامه همکاری میان کانون بازنشستگان سپاه و اداره کل حفظ آثار استان مرکزی منعقد شدبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از استان مرکزی، ظهر امروز تفاهمنامه همکاری و تعامل میان کانون بازنشستگان سپاه روح‌الله استان مرکزی و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی امضا شد.
 
سرهنگ «مصطفی مشایخی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی در این جلسه با اشاره به زمینه‌های همکاری میان این دو دستگاه اظهار داشت: به منظور بهره‌مندی از ظرفیت ایثارگران و پیشکسوتان در بیان خاطرات، لیستی از بازنشستگان که توانایی بیان خاطرات دفاع مقدس را دارند به اداره کل حفظ آثاردفاع مقدس ارائه شود تا در مناسبت‌های مختلف دفاع مقدس در مدارس و مراکز دانشگاهی و مساجد به عنوان راوی و سخنران از آنان استفاده شود.

وی افزود: فرمی در خصوص ثبت تجربیات بازنشستگان دفاع مقدس توسط این اداره کل طراحی و به کانون بازنشستگان سپاه روح‌الله استان مرکزی ارائه خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان مرکزی تصریح کرد: با توجه به ماموریت این اداره کل در انجام ثبت تاریخ شفاهی و تدوین آن، رزمندگان و ایثارگران از سوی کانون برای انجام مصاحبه و نقل خاطرات خود به این مجموعه معرفی شوند.

مشایخی با اشاره به بهره‌مندی از پیشکسوتان کانون در موزه‌آرایی مرکز فرهنگی و تالیف کتب دفاع مقدس گفت: اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس استان مرکزی می‌تواند با همکاری کانون از بازنشستگان در راستای موزه‌آرایی مرکز فرهنگی دفاع مقدس به عنوان مشاور و راهنما بهره‌مند شده و افراد پیشکسوت که توانایی تالیف و تدوین کتب دفاع مقدس را دارند نیز می‌توانند با این اداره مشارکت داشته باشند.

وی ادامه داد: در راستای فعالیت‌های دفاع مقدسی این اداره کل این آمادگی را دارد که سالن جلسات و آمفی تئاتر را به منظور برگزاری جلسات و همایش‌های مربوط به پیشکسوتان در اختیار کانون قرار دهد.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان مرکزی خاطرنشان کرد: در راستای بهره‌مندی نسل جوان از تجربیات رزمندگان دفاع مقدس کارگاه‌های تربیت راوی با همکاری این دو مجموعه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/


نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار