اجرای نمایش «از فرات تا اروند» در موکب‌های لرستان

نمایش «از فرات تا اروند» در موکب‌های لرستان بر سر راه زائران اربعین حسینی اجرا می‌شود.
کد خبر: ۲۶۴۵۴۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۲ - 01November 2017
اجرای نمایش «از فرات تا اروند» در موکب های لرستانبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از خرم آباد، نمایش «از فرات تا اروند» که با سبک جدیدی از نمایش خیابانی اجرا می‌شود، روایت آزادگی و حق‌طلبی را از واقعه عاشورا در کنار رود فرات آغاز می‌کند و آن‌ را تا شهادت شهدای غواص در کنار اروند ادامه می‌دهد و در نهایت نمایش با صحنه شهادت شهید حججی به پایان می‌رسد. 
 
مینا سپهوند مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری لرستان با اشاره به اینکه موضوع نمایش‌های خیابانی و محیطی بستر مناسبی برای بیان مفاهیم هنر انقلاب اسلامی هستند، اظهار داشت: نمایش «از فرات تا اروند» کاری است از واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری لرستان که به مفهوم فرهنگ ایثار و شهادت از عاشورا تا امروز می‌پردازد. 
 
وی افزود: در این اثر با استفاده از موسیقی، حرکت، رنگ و افکت صحنه‌هایی از واقعه کربلا، شهادت شهدای غواص و شهید حججی بازنمایی شده است.
 سپهوند استقبال خوب مردم از این نمایش را نشانه خوبی برای رونق هرچه بیشتر هنر زنده نمایش با بهره‌گیری از مضامین هنر انقلاب اسلامی دانست و اضافه کرد: از دیرباز نمایش نقش ویژه‌ای در انتقال ارزش‌های فرهنگی و دینی داشته است و تعزیه‌ها، معرکه‌ها و پرده‌خوانی‌ها ازجمله نمونه‌های شاخص فرهنگ مردمی هنرهای نمایشی به حساب می‌آیند. 
 
مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری لرستان متذکر شد: باید تلاش کنیم این جریان هنری را به‌عنوان بخشی از سرمایه معنوی کشور در قالب اشکال و فرم‌های جدید نمایشی توسعه دهیم. 
 
نمایش «از فرات تا اروند» به کارگردانی «کاوه نورمحمدی» در آستانه اربعین حسینی اجرای آن به مدت یک هفته در موکب‌ها و اماکن عمومی شهر خرم‌آباد ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار