رئیس عقیدتی سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح عنوان کرد

ولایت‌پذیری حضرت معصومه الگوی دختران جوان

رئیس عقیدتی سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: عفت، حجاب ولایت‌پذیری حضرت فاطمه معصومه(س) الگویی برای دختران جوان دانست.
کد خبر: ۲۶۴۵۸
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۹ - 30August 2014

ولایت‌پذیری حضرت معصومه الگوی دختران جوان

حجتالاسلام دکتر حسن نمازی، رئیس عقیدتی ستاد کل نیروهای مسلح در گفتوگو با خبرنگار دفاع پرس با اشاره به آغاز دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه(س) گفت: کریمه اهل بیت لقبی بود که خداوند به دختر بزرگ امام کاظم(ع) یعنی فاطمه معصومه(س) دادند.

وی تصریح کرد: همه امامان ما که دختری داشتند مقید بودند تا نام آنها را فاطمه بگذارند؛ حضرت فاطمه معصومه(س) تنها امامزادهای هستند که زیارتنامهشان را امام معصوم یعنی امام رضا(ع) نوشته است.

نمازی با بیان اینکه سلسله احادیثی با نام فاطمیت از سوی دختران ائمه نقل شده است، افزود: امام کاظم(ع) چهار دختر داشتند که نام هر دختر را فاطمه گذاشتند.

وی با اشاره به نامگذاری روز میلاد حضرت فاطمه معصومه(س)  به نام روز دختر بیان داشت: قران میفرماید لقبهای بد به یکدیگر ندهید، چرا که این لقبها روی فرد تاثیرگذار است. باید لقب خوب به افراد داد تا به آن عادت کنند.

رئیس عقیدتی سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح روز دختر را به نام حضرت فاطمه معصومه(س) نامگذاری کردند تا دختران بر عفت و حیای وی تأسی کنند و ملقب به القاب و کمالات کریمه اهل بیت شوند.

وی در پایان با الگو دانستن عفت، حجاب و ولایتپذیری فاطمه معصومه(س) برای دختران جوان عنوان کرد: از نقاط بسیار مهم در زندگی آن حضرت، ولایتپذیری ایشان است که از مدینه به سمت خراسان برای دیدن ولی خدا حرکت کرده اند. حضرت معصومه(س) در این مسیر تنها عواطف خواهری را در نظر نداشتند، بلکه اهدافی سیاسی را دنبال میکردند که متاسفانه در نیمه راه او را همچون مادرشان حضرت زهرا(س) شهید کردند و ایشان همچون مادر گرامیشان شهیده راه ولایت هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار