بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات- 388/ سردار علاماتی به دفاع پرس خبر داد؛

رونمایی از سامانه اسناد و مدارک دفاع مقدس پیش از پایان سال جاری

رییس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس از رونمایی سامانه اسناد و مدارک دفاع مقدس پیش از پایان سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۲۶۴۵۹۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۸ - 01November 2017
رونمایی از سامانه اسناد و مدارک دفاع مقدس پیش از پایان سال جاریسردار «غلامرضا علاماتی» رییس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس با حضور در غرفه خبرگزاری دفاع مقدس در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، در خصوص برنامه‌های این سازمان، اظهار داشت: سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس فعالیت‌های خود را با هدف کسب مرجعیت در اسناد و مدارک دفاع مقدس از سال 93 آغاز به کار کرده است.

وی ادامه داد: در طی سال‌های بعد از جنگ تحمیلی، هر سازمان به نحوی اسناد خود را نگه داری کرده و گاهی اسناد به صورت پراکنده در اختیار سازمان‌ها بوده است. سازمان‌های لشکری و کشوری هر کدام اطلاعات خود را به فراخور سلیقه و علاقه‌شان جمع آوری کرده‌اند و بر مبنای آن کارهای خودشان را انجام داده‌اند.

رییس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس خاطرنشان کرد: سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس از ظرفیت و پتانسیل سازمان‌های نیروهای مسلح در جهت ساماندهی اسناد استفاده کرده است.

سردار علاماتی تصریح کرد: هدف ما از این ساماندهی در اختیار قرار دادن این گنج گرانبها به عموم و حفظ تاریخ ارزشمند دفاع مقدس است. از دیگر اهداف این سازمان ایجاد بستر یک نواخت برای بهره‌برداری از اسناد در ستاد کل نیروهای مسلح است.

وی با اشاره به تصویب آیین‌نامه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: این آیین نامه سال گذشته به تصویب ستاد فرماندهی کل قوا و هیات امنای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس رسید که در حال اجرای این آیین‌نامه هستیم. در این آیین‌نامه تمامی سازمان‌های لشکری و کشوری ملزم شده‌اند که اسناد خودشان را به فرمت مشخص ساماندهی و اسکن کنند تا بتوانیم این اسناد را در سامانه‌ای که پیش‌بینی کردیم، قرار دهیم. در نهایت این اسناد از طریق سامانه به طور سهل در اختیار عموم مردم قرار گیرد.

رییس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس از رونمایی سامانه‌ اسناد و مدارک دفاع مقدس پیش از پایان سال جاری خبر داد و گفت: ملت ایران در سراسر کشور می‌توانند از طریق این سامانه به تمامی اسناد شنیداری و مکتوب دسترسی یابند.

وی اذعان کرد: نگهداری، پردازش و تدوین اسناد مهم است. از این رو سالانه همایش‌هایی را در این زمینه در سطح ادارات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان‌ها برگزار می‌کنیم. در این همایش‌ها راهبردها، سیاست‌ها و برنامه‌های کلان سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس بازخوانی و مرور می‌شود که اگر انحرافی در اجرای این سیاست‌ها و راهبردها وجود دارد با هم مورد بررسی و بحث قرار دهیم.

سردار علاماتی افزود: هدف ما از برگزاری همایش این است که تمام چارچوب‌های نظام‌مند که می‌تواند به ساماندهی اسناد کمک کند، را نقد و بررسی کنیم. در صورت وجود ایراد یا ضعف بتوانیم آن را برطرف کنیم تا مشکلی در اجرا نداشته باشیم. همچنین در همایش‌های استانی به دنبال ایجاد یک فرآیند بازآموزی و مهارت آموزی هستیم.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار