بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات- 473/

میزگرد «شهدا بهترین الگو برای نسل امروز» برگزار شد/ تقدیر خبرگزاری دفاع مقدس از خانواده دو شهید دفاع مقدس

برادر شهید فهمیده و خواهر شهید رحیمی با حضور در میزگرد «شهدا بهترین الگو برای نسل امروز» از سوی خبرگزاری دفاع‌مقدس تقدیر شدند.
کد خبر: ۲۶۴۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰ - 02November 2017
به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، به مناسبت سالروز شهادت شهید محمدحسین فهمیده و روز دانش آموز میزگردی با موضوع «شهدا بهترین الگو برای نسل امروز» در غرفه خبرگزاری دفاع مقدس در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات برگزار شد.

مجید فهمیده برادر شهید «محمدحسین و داود فهمیده» و مرضیه رحیمی خواهر شهید «عبدالمجید رحیمی» با حضور در این میزگرد نقش خانواده و آموزش و پرورش را از ارکان مهم آشنایی نسل جوان امروز با فرهنگ ایثار و شهادت و پیوند با شهدا دانستند.

خواهر شهید رحیمی: نقش بسیج دانش آموزی در حال کم رنگ شدن است

مرضیه رحیمی در معرفی برادر شهیدش اظهار داشت: عبدالمجید 16 ساله بود که در عملیات بیت المقدس شرکت کرد و در نهایت 10 اردیبهشت 61 به درجه رفیع شهادت نائل آمد. مادرم عضو جهاد سازندگی بود و عبدالمجید با وجود سن کم با مادرم همراه می‌شد.

وی ادامه داد: نقش خانواده، آموزش و پرورش و دولت در آشنایی فرزندان با فرهنگ ایثار و شهادت بی بدیل است. امروزه شاهدیم که نقش بسیج روز به روز در حال کم‌رنگ شدن است. انتظار می‌رفت که آموزش و پرورش بیش از پیش سبک زندگی شهدا را در کتب درسی ترویج دهد، اما «رهبر کوچک» که به معرفی شهید فهمیده پرداخته بود، نیز از کتب درسی حذف شد.

رحیمی خاطرنشان کرد: برادرم نیز همچون دیگر شهدای دوران دفاع مقدس در وصیت نامه خود به ولایت پذیری اشاره کرده است که این نشان از بصیرت نوجوانان آن دوران دارد.

میزگرد «شهدا بهترین الگو برای نسل امروز» برگزار شد/ تقدیر خبرگزاری دفاع مقدس از خانواده دو شهید دفاع مقدس 

خواهر شهید عبدالمجید رحیمی تصریح کرد: برادرم چند ماه قبل از شهادتش با اختیار و عشق به عضویت بسیج درآمد. از آنجایی که کودکان در دوران ابتدایی به دنبال الگوگیری هستند، آموزش و پرورش نقش اساسی را در این زمینه ایفا می کند. کودکان و نوجوانان به جای الگوهای تخیلی بیگانگان، باید با اسطوره‌های کشور خودمان آشنا شوند.

وی اذعان کرد: برای معرفی بسیج می‌توان فعالیت‌های بسیجی را از کودکی و در قالب اردو به کودکان آموزش داد که این آموزش‌ها شروع راه برای آن‌ها در راه جهاد فی سبیل الله است.

رحیمی با بیان اینکه یاد و خاطره شهدا به دوران خاصی همچون هفته دفاع مقدس محبوس شده است، گفت: دشمن از کوچک ترین غفلت ما استفاده و درون جامعه نفوذ می‌کند لذا باید فرزندان را از کودکی با نماز، قرآن و هیات آشنا کنیم، تا آن‌ها خودشان از آموزه‌هایشان الگوگیری کنند.

خواهر شهید رحیمی تصریح کرد: فضای مجازی همان‌گونه که تهدید برشمرده می‌شود، فرصت‌هایی را هم برای ما ایجاد می کند.

برادر شهید فهمیده: کمپینی علیه حذف درس «رهبر کوچک» ایجاد نشد

مجید فهمیده برادر شهید فهمیده در این برنامه با اشاره به نقش بسیج دانش آموزی اظهار داشت: زمانی که درس «رهبر کوچک» از کتب درسی حذف می‌شود، بسیج دانش آموزی چطور می‌تواند کودکان و نوجوانان را با شهدا آشنا کند. با این حال بسیج دانش آموزی فعالیت‌هایش را ادامه می دهد.

وی افزود: بسیج دانش آموزی شهدا را در اردوهای راهیان نور معرفی می‌کند؛ ولی باید بیشتر از این در صحنه باشد.

برادر شهید فهمیده خاطرنشان کرد: ملاک بسیجی بودن تنها داشتن کارت نیست. وقتی فردی برای رضای خدا و امور فرهنگی کاری را انجام دهد، به کارت یا مزایای آن نیاز ندارد.

وی با بیان این که دانش آموزان از مدارسی که مزین به نام شهداست، تنها نام شهید را می‌دانند و اطلاعاتی در خصوص وی ندارند، گفت: چندین مدرسه به نام شهید فهمیده در کشور وجود دارد اما اینکه چه تعداد از این مدارس، نقش شهید فهمیده را در مدرسه به دانش آموزان آموزش داده‌اند، موضوع مهمی است. دانش آموزان امروز تشنه دانستن از جنگ هستند.

میزگرد «شهدا بهترین الگو برای نسل امروز» برگزار شد/ تقدیر خبرگزاری دفاع مقدس از خانواده دو شهید دفاع مقدس 

وی تصریح کرد: دانش آموزان از طریق مدارس، روزنامه و فضای مجازی نیاز دارند تا با شهدا آشنا شوند.

فهمیده با اشاره به الگوپذیری کودکان در دوران مدرسه، اظهار کرد: حرکتی قوی جهت الگوسازی نسل امروز وجود ندارد. ما باید شهید فهمیده را به جهانیان معرفی کنیم. معتقدم که خانواده شهدا باید راوی شهدا باشند.

برادر شهید فهمیده درباره نقش رسانه در فضای مجازی عنوان کرد: کمپینی علیه حذف درس شهید فهمیده در فضای مجازی ایجاد نشد؛ لذا افسران جنگ نرم باید به طور سازمان‌یافته برای مقابله با جنگ نرم وارد فضای مجازی شوند.

وی با بیان اینکه ولایت فقیه نقطه وصل نسل دفاع مقدس و مدافعان حرم است، گفت: رهبر معظم انقلاب در خصوص شهید حججی و شهید فهمیده فرمودند که آن‌ها نماد و نماینده شهدا هستند. بیانات رهبری در این خصوص نشان‌دهنده ارتباط این دو نسل با یکدیگر است.

در پایان این میزگرد، برادر شهید فهمیده و خواهر شهید رحیمی از سوی خبرگزاری دفاع مقدس تقدیر شدند.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار