بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات- 513/ شماعی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

کتاب تصاویر دفاع مقدس در انتظار بودجه است

عکاس دوران دفاع مقدس با بیان این که 20 هزار قطعه عکس از دفاع مقدس ثبت کردم، گفت: کتاب تصاویر دفاع مقدس در انتظار بودجه برای چاپ است.
کد خبر: ۲۶۴۸۳۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۸ - 03November 2017
کتاب تصاویر دفاع مقدس در انتظار بودجه است/ 20 هزار قطعه عکس از دفاع مقدس ثبت کردم
محمدرضا شماعی عکاس دوران دفاع مقدس ضمن حضور در غرفه خبرگزاری دفاع مقدس در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات، در گفت‌و‌گو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، اظهار داشت:‌ در سن 16 سالگی با روزنامه اطلاعات همکاری کردم. تصاویرهای متعددی از سال 57 تا پایان جنگ تحمیلی به ثبت رساندم که 2 هزار عکس ناب آن دوران در نشریات داخلی و خارجی منتشر شد.

وی افزود: بیش از 20 هزار قطعه عکس از دوران دفاع مقدس دارم. پنج هزار عکس از حضور زنان در جنگ به ثبت رساندم که سال گذشته سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس 30 قطعه از تصاویر را خریداری و در هفته دفاع مقدس منتشر کرد.

شماعی تصریح کرد: مجموعه‌ای از تصاویر را در قالب یک کتاب آماده کردم. دو سال پیش کتاب به صورت مقدماتی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد کتاب رونمایی شد. در طی این دو سال اصلاحات انجام شده است اما به جهت کمبود بودجه، کتاب منتشر نشد.

عکاس دوران دفاع مقدس گفت: به سازمان‌های ذی ربط در خصوص دفاع مقدس پیشنهاد کردم که 15 هزار نگاتیو را به قیمت 150 میلیون از من خریداری کنند و یا وامی برای انتشار کتاب به من بدهند اما به جهت مشکل بودجه جواب منفی دادند.

وی در پایان گفت: کتاب تصاویر دوران دفاع مقدس شناسنامه دار و اصلاح شده است و در انتظار تامین بودجه هستم.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار