به مناسبت 13 آبان روز سنگرداران انقلاب؛

65 تن از نهالان انقلاب به خون خود غلطیدند

فرياد دانش‌آموزان و مردم به اوج خود رسيده بود، صدای گلوله‌های مزدوران ضد دين رژيم با آن درآميخت، اسلحه‌ها، قلبها را نشانه گرفتند و 65 تن از اين نهالان انقلاب را به خون خود غلطاندند.
کد خبر: ۲۶۴۹۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۸ - 04November 2017
گروه حماسه و جهاد دفاع پرس: برگ‌های تاريخ انقلاب شكوهمند اسلامی ايران يادآور روزهای ايثار و فداكاری فرزندان حماسه‌ساز اين امت سلحشور است كه با جان و مال خود در راه سرنگونی رژيم وابسته به جنايتكار ستم شاهی قيام كردند و پرچم پيروزی اسلام را بر فراز ايران افراشتند.

سيزده آبان 57 يكی از اين روزهای تاريخ ساز است كه خون پاک فرزندان سلحشور اين ملت در آن روزهای سرد پاييز، انقلاب را گرما بخشيد و آتشی شد كه پايه‌های رژيم جنايتكار شاه را سوزاند. در آن صبح پاييزی دانش آموزان و دانشجويان همراه با ديگر اقشار مردم به سوی دانشگاه تهران به حركت درآمدند تا در سالگرد تبعيد حضرت امام (ره) با اجتماع در اين سنگر محكم انقلاب ضمن تجديد ميثاق با رهبر سازش ناپذير ملت، انزجار و نفرت خود را از رژيم ستمكار پهلوی اعلام کنند. در آن روزهای گرم و آتشين انقلاب، تظاهرات و اعتصابات عمومی مردم مسلمان عليه طاغوت، رژيم را ناتوان ساخته بود و با وجود كشتارها و جنايات بي‌شماری كه انجام داد نتوانست قيام ملت را سركوب کند. بنابراين تصميم گرفت دست به كشتار ديگری بزند.

65 تن از نهالان انقلاب به خون خود غلطیدند 

دانش آموزان گروه گروه وارد دانشگاه می‌‌شدند و با شعارهای مرگ بر آمريكا، مرگ بر شاه و درود بر خمينی صحن دانشگاه را به لرزه می‌انداختند.

مزدوران رژيم نيز در بيرون دانشگاه صف كشيده بودند و ورود دانش آموزان را به محوطه دانشگاه نظاره می‌كردند. فضای دلهره آوری بود حدود ساعت 11 صبح، در يک لحظه كه فرياد دانش‌آموزان و مردم به اوج خود رسيده بود، صدای گلوله‌های مزدوران ضد دين رژيم با آن درآميخت، اسلحه‌ها، قلبها را نشانه گرفتند و 65 تن از اين نهالان انقلاب را به خون خود غلطاندند. درگيری بين مردم و قدران بندان رژيم تا شب ادامه يافت و شب هنگام وقتی فيلم كوتاه اين جنايت رژيم ستمگر از اخبار تلويزيون پخش شد، مردم ايران ديدند كه چگونه قلب پاک اين عزيزان مورد هدف گلوله‌های ارتش مزدور شاه قرار گرفته و شعار «الله اكبر» آنان رنگ خون می‌گرفت. اين حادثه تاثير به سزايی بر حركت انقلاب و تسريع آن گذاشت و ترس رژيم از خشم مردم و تصميم استوار آنان در سرنگونی رژيم ستم شاهی باعث شد كه متعاقب اين جنايت دولت نظامی ازهاری را به روی كار بياورد. بدين ترتيب خون پاک اين شهيدان عزيز به سيل خروشان انقلاب پيوست تا اين كه در 22 بهمن كاخ ستم سرنگون شد.

65 تن از نهالان انقلاب به خون خود غلطیدند 

در دوران انقلاب و روزهای گرم مبارزه ملت به پا خاسته ايران عليه رژيم پهلوی و در ايام سازندگی پس از پيروزی انقلاب اسلامي و در روزهای جنگ با رژيم متجاوز بعثی صهيونيستی عراق، هميشه و همه جا دانش آموزان، چه در سنگر مدارس و مساجد، و چه در مرزها و روستاها و جبهه‌های نبرد حق عليه باطل و هر كجا كه انقلاب به نيروی فعال و پرتوان اين عزيزان احتياج داشته است، مخلصانه دوشادوش و پا به پای امت مسلمان جهاد كرده‌اند و حضور خود را در صحنه‌های مختلف دفاع از انقلاب به اثبات رساندند.

65 تن از نهالان انقلاب به خون خود غلطیدند 

دانش آموزان امروز از سنگرداران رشيد و جان بر كف انقلاب اسلامی هستند و مسئولين بايد با ارائه طرح‌ها و برنامه‌های مناسب از اين نيروهای پر شور و متعهد در جهت سازندگی و پيش برد اهداف متعالی انقلاب حداكثر استفاده را بکنند و با مشاركت هر چه بيشتر اين عزيزان در اداره امور كشور به حركت مردمی انقلاب تداوم بخشند.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار