شهیدی که افتخار تسخیر لانه جاسوسی نصیبش شد

شهید «ناصر فولادی» با حضور در میان دانشجویان پیرو خط امام افتخار تسخیر لانه جاسوسی نصیبش شد و نقش فعالی را در انقلاب ایفا کرد و بعد از آرام شدن این ماجرا در صف پاسداران انقلاب در آمد و راهی کردستان شد.
کد خبر: ۲۶۴۹۲۸
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵ - 04November 2017
به گزارش خبرنگار دفاع پرس از کرمان، «ناصر فولادی» در سال 1338 در شهر کرمان به دنیا آمد. بعد از پایان تحصیلات متوسطه، در رشته مهندسی مواد دانشگاه صنعتی شریف تهران پذیرفته شد و زمان جنگ عازم جبهه‌های حق علیه باطل شد و در آزادسازی خرمشهر به شهادت رسید.
 
شهید ناصر فولادی «حنظله شهدای استان کرمان» است که بلافاصله بعد از مراسم عقد عازم جبهه و 20 روز بعد شهید شد و در عمر کوتاه اما با برکت خویش علاوه بر اینکه از دانشجویان پیرو خط امام بود، مدتی هم به عنوان بخشدار «جبالبارز» از توابع شهرستان جیرفت خدمت کرد.
 

«فاطمه حسنی سعدی» مادر شهید فولادی در بخشی از خاطرات خود از فرزند شهیدش می‌گوید: ناصر یکی از فعالین زمان انقلاب بود، برای مبارزه با رژیم ستمشاهی کیلومترها از روستای سعدی به سمت باغین و کرمان جهت توزیع اعلامیه‌های حضرت امام به اتفاق دوستانش پیاده می‌رفت.

ناصر با حضور در میان دانشجویان پیرو خط امام افتخار تسخیر لانه جاسوسی نصیبش شد و نقش فعالی را در انقلاب ایفا کرد و بعد از آرام شدن این ماجرا در صف پاسداران انقلاب در آمد و راهی کردستان شد.

مدتی بخشدار جبالبارز استان کرمان شد و در خدمت به مردم محروم منطقه بسیار کوشید، ناصر در خرداد1361 در خرمشهر شهید شد.

شهیدی که افتخار تسخیر لانه جاسوسی نصیبش شد//در حال ویرایش

حضرت امام را خیلی دوست داشت و همیشه سفارش می‌کرد برای ایشان دعا کنیم و شعار دل و زبانش در هر جا که حضور پیدا می‌کرد «پیروی از خط امام و دفاع از اسلام» و دعایش «توفیق شهادت» بود و با تمام وجود خود را برای شهادت آماده می‌کرد. ناصر به پدرش می‌گفت: «بابا شما چند پسر دارید یکی را در راه خدا بدهید».

موقع شهادت ذکرش «یا مهدی» بود

ناصر آرزو داشت مستقیماً شهید نشود، همیشه می‌گفت: «اول اسیر و شکنجه شوم و بعد بر اثر شکنجه به شهادت برسم». 

وقتی ناصر شهید شد و خبر شهادت ناصر را برایم آوردند، همرزمش گفت: تا زمانی که ناصر به بیمارستان منتقل شد ذکر «یا مهدی» از زبانش قطع نشد و با ذکر «یا مهدی» به شهادت رسید.

 ناصر لیاقتش شهادت بود

خدا رو شکر می‌کنم که ناصر شهید شده، ناصر لیاقتش شهادت بود. او در زمانی هم که بخشدار بود به مردم بسیار خدمت می‌کرد، یک خدمتگزار واقعی برای مردم بود.

ناصر در زندگی بسیار ساده می‌پوشید و ساده غذا می‌خورد، همکاران ناصر می‌گفتند: یک شب خواستیم مهمان بخشدار شویم. ناصر با آغوش باز قبول می‌کند که امشب از آنها پذیرایی کند. سفره پهن می‌شود و ناصر با یک ظرف ماست و پیاز وارد می‌شود و همه می‌پرسند این شام امشب است؟

ناصر می گوید: تازه این دو نمونه غذا است، هر کس یک نمونه را انتخاب کند.

پارچه نوشته «آزادی خرمشهر را به حضور امام و امت حزب‌الله تبریک می‌گوییم» بر فراز مسجد جامع خرمشهر یادگار شهید ناصر فولادی است.
 
انتهای پیام/


نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار