سردار ربانی:

«جنگ نیابتی» استراتژی کوتاه‌مدت دشمن برای مقابله با ایران بود/ پدافند غیر عامل به موضوعات رزمایش‌ها اضافه شود

معاون عملیات ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه دشمن برای مقابله با جمهوری اسلامی از سه برنامه کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت بهره می‌گیرد، گفت: «جنگ نیابتی» و استفاده از تروریست‌ها در منطقه، استراتژی کوتاه‌مدت دشمن برای مقابله با جمهوری اسلامی بود.
کد خبر: ۲۶۵۰۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳ - 05November 2017
«جنگ نیابتی» استراتژی کوتاه مدت دشمن برای مقابله با جمهوری اسلامی بودبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرتیپ پاسدار «مهدی ربانی» معاون عملیات ستاد کل نیروهای مسلح صبح امروز در چهارمین همایش پدافند جامع کشور با بیان اینکه زمانی در جنگ‌های ترکیبی دشمن از سلاح های غیر متعارف استفاده می‌کرد، اظهار داشت: امروز دشمن علاوه بر استفاده از سلاح‌های غیر متعارف از جنگ‌های دیپلماتیک، اقتصادی، قومیتی و اعمال تحریم ها استفاده می‌کند.

وی ادامه داد: دشمن برای مقابله با ما در برنامه‌های کوتاه مدت از تروریست‌ها حمایت کرد، در برنامه میان مدت به دنبال استفاده ضعف‌های اجتماعی و در برنامه بلند مدت به دنبال تضعیف نظام است.
 
 
سردار ربانی با اشاره به نقش پدافند غیرعامل در انجام ماموریت‌های نیروهای‌ مسلح گفت: در یک‌تعریف کلی هر اقدام غیر مسلحانه‌ که باعث‌کاهش آسیب پذیری نیروهای ما در مقابل دشمن شود پدافند غیر عامل است.

وی با بیان اینکه تاکنون قریب به چهار دهه از عمر انقلاب‌گذشته است گفت: طی این چهار دهه همواره‌ کشور مورد تهدیدات دشمن‌بوده است و از زمانی که انقلاب به‌ پیروزی رسید همواره مورد تهدید بوده است‌.

معاون عملیات ستاد کل نیروهای مسلح افزود: دشمن تهدیدات خود را در زمان تثبیت انقلاب اسلامی‌ با حرکت گروهای تروریستی آغاز کرد و پس از آن هشت سال جنگ نابرابر را علیه ما به راه انداخت و پس از آن، عناصر وابسته به گروهک‌ها تروریستی فتنه ۸۸ را مدیریت کرد و بعد نیز به اعمال تهدیدات اقتصادی و تهاجم فرهنگی روی آورد.

وی افزود: هنگامی که به این تهدیدات می‌نگریم نگاهی درمی‌یابیم که این تهدیدات در یک روند ساده،خاص و پیچیده پیش رفته است.

سردار ربانی با بیان اینکه برنامه های پدافند غیر عامل باید جزیی از برنامه نظامی شود گفت: به عنوان مثال اگر ما برنامه توسعه موشکی داریم باید موضوع پدافند غیر عامل جزیی از آن باشد‌.

وی همچنین گفت: مهمترین موضوعی که باید به آن پرداخته شود آموزش و باید در برنامه‌های ابلاغی رزمایش موضوع رزمایش پدافند غیر عامل اضافه شود.

انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار