مهرزاد لیموچی:

ایجاد «مجمع دوستی جوانان» لبیک به منویات رهبر انقلاب است

دبیرکل مجمع دوستی جوانان جهان اسلام در خصوص شکل‌گیری مجمع دوستی جوانان جهان اسلام گفت: این مجمع بعد از نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی شکل گرفت تا ما هم در این فضا به رسالت خود عمل کنیم.
کد خبر: ۲۶۵۱۲۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹ - 06November 2017
ایجاد مجمع دوستی جوانان لبیک به منویات رهبری است«مهرزاد لیموچی» دبیرکل مجمع دوستی جوانان اسلام در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، درباره شکل‌گیری مجمع اظهار داشت: مجمع دوستی جوانان اسلام  بعد از نامه‌ای که مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی و آمریکای شمالی نوشتند، شکل گرفت.
 
وی افزود: بعد از این اتفاق مبارک ما این رسالت و وظیفه را بر خود لازم دانستیم که به این حوزه ورود پیدا کنیم. به همین خاطر با جمعی از نخبگان علمی، فرهنگی و اجتماعی حوزه جهان اسلام که علاقه‌مند به این حوزه بودند نشست‌هایی را تشکیل دادیم که در نهایت منجر به تاسیس مجمع دوستی جوانان جهان اسلام شد و اولین دفتر این مجمع را در استان خوزستان تشکیل دادیم.

لیموچی در خصوص فعالیت‌های مجمع توضیح داد: سال گذشته مجمع جشنواره نوجوانان و جوانان ایثارگر حوزه جهان اسلام را برگزار کرد. این جشنواره در استان خوزستان و با کمک اداره کل امور فرهنگی اجتماعی استان خوزستان برگزار شد که یک رویداد بین‌المللی بود که طی آن از جوانان ایثارگر تجلیل شد. همچنین فعالیتهای خوبی را با اتحادیه نوجوانان و جوانان که با حوزه فلسطین، مقاومت و پایداری فعالیت دارند کلید زدیم. اخیرا هم یک نشست تخصصی را در زمینه آموزش جوانان در حوزه محیط زیست با مجالس آسیایی در تهران ایجاد کردیم.

دبیر کل مجمع دوستی جوانان جهان اسلام در ادامه بیان داشت: برنامه‌های خوبی هم در حوزه پایداری و دفاع مقدس در نظر داریم که درصورت همکاری دولت عملی خواهد شد. از همین فرصت استفاده کرده و آمادگی مجمع را برای همکاری با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اعلام می‌کنم. این همکاری‌ها می‌تواند در حوزه نشر کتاب، برگزاری جشنواره، جذب نخبگان جهان اسلام، در حوزه پژوهش‌گری، مستندسازی و... باشد.

لیموچی اذعان کرد: اولین جشنواره را با همکاری اداره کل ورزش جوانان استان خوزستان در سال 95 با عنوان، همایش تجلیل از جوانان نمونه حوزه انقلاب اسلامی و جهان اسلام، برگزار کردیم. جوانان تجلیل یافته را به عضویت مجمع درآوردیم که اغلب هم از خانواده ایثارگران بودند.

وی در پایان گفت: در حال طراحی جشنواره‌ای هستیم که در حوزه فیلم، داستان و... برگزار خواهد شد و موضوع اصلی آن ایثارگری خواهد بود. اطلاعات کامل این جشنواره به زودی در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ 161
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار