در نشست مشترک بنیاد حفظ آثار و مدیران رسانه‌ها مطرح شد

لزوم تشکیل کمیته محتوایی برای تولید مطالب مرتبط با دفاع مقدس/ سرداران فرهنگی و رسانه‌ای معرفی شوند

مدیران رسانه‌ها در نشست مشترک با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، خواستار تشکیل کمیته محتوایی در زمینه تولید مطالب مرتبط با دفاع مقدس، رها شدن از کلیشه های رایج در زمینه دفاع مقدس و معرفی سرداران فرهنگی شدند.
کد خبر: ۲۶۶۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۵ - 31August 2014

لزوم تشکیل کمیته محتوایی برای تولید مطالب مرتبط با دفاع مقدس/ سرداران فرهنگی و رسانه‌ای معرفی شوند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع پرس، در نشست مشترک بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و مدیران رسانه ها که پیش از ظهر امروز و با حضور سردار دکتر کارگر رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در ستاد مرکزی راهیان نور برگزار شد، مدیران و نمایندگان رسانه ها به بیان دیدگاه های خود درباره چگونگی اشاعه فرهنگ دفاع مقدس از سوی رسانه ها پرداختند.

ابتدا محمد خدادی مدیر عامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) با بیان اینکه رسانهها در هفته دفاع مقدس نیازمند مخاطب شناسی هستند، گفت: اگر نسبت پیام و مخاطب با هم مشخص نباشد نتیجه عکس میدهد.

وی همچنین خواستار تشکیل کمیته محتوایی در زمینه تولید مطالب مرتبط با دفاع مقدس شد.

حجت الاسلام مسیح مهاجری، مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی نیز با بیان اینکه امانت داری در نقل تاریخ دفاع مقدس بسیار مهم است، گفت: عشق به شهادت به خاطر پیروی از ولایت فقیه و مشروعیت یافتن از آن بود.

وی ادامه داد: به بحث ولایت فقیه در دفاع مقدس نیز باید بیش از پیش پرداخت و نقش مردم نیز باید به طور کامل تبیین شود.

مهاجری افزود: هنگامی که رزمندگان سنگرهای عراقی ها را می گرفتند روزنامه های همان روز عراق در سنگرهای خط مقدم بود و این بیانگر نقش رسانه ها در جنگ است.

مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی بیان کرد: همانگونه که به سرداران نظامی پرداخته می شود باید به سرداران فرهنگی و رسانه ای نیز پرداخته و آنها را در سطح جامعه معرفی کرد.

الیاس حضرتی مدیر مسئول روزنامه اعتماد نیز با بیان اینکه بحث جنگ صرفا یک حادثه نیست، گفت: دفاع مقدس داستان ها و مباحثی در حوزه مدیریت، مردمی بودن، رفتارشناسی فرماندهان و معنویت دارد که باید آنها را تبیین کرد.

وی افزود: ملت، جنگ را در زندگی و زندگی را در جنگ تعریف کردند، به گونه ای که بسیاری از افراد به گونه ای زندگی می کردند که مستقیم یا غیرمستقیم در جنگ حضور داشته باشند.

حضرتی بیان کرد: باید به لحاظ محتوا و مطالب به رسانه ها کمک کرد تا در زمینه دفاع مقدس تولید محتوا کنند زیرا همه رسانه ها برای این موضوع آمادگی کامل دارند.

مدیر مسئول روزنامه اعتماد با اشاره به اینکه در جنگ سوژه های بی نظیری وجود دارد، گفت: این موارد بهترین موضوعات برای فرهنگ سازی و ترویج سبک زندگی دینی هستنتد.

بنی اسد نماینده روزنامه خراسان نیز با بیان اینکه شهدای گمنام، مروج تمدن نوین اسلامی خواهند بود خواستار پرداختن به موضوعاتی مانند جانبازان و همسران آنها شد.

عبدالله گنجی مدیرمسئول روزنامه جوان نیز خواستار با تاکید بر ضرورت زنده نگهداشتن یاد و نام شهدای دفاع مقدس، رها شدن از کلیشه های رایج در زمینه مباحث مربوط به دفاع مقدس شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار