سردار احمدی مقدم در دومین نشست فصلی مدیران راهور:

حلقه مفقود شده ناجا مدیریت ایمنی است

فرمانده ناجا حلقه مفقود شده کاهش تلفات جاده ای را مدیریت ایمنی دانست و افزود: بر اساس اعلامیه سازمان ملل که سه مورد( راه، انسان و خودرو) عامل اصلی آن ذکرشده بود، امداد و مدیریت ایمنی نیز به آن اضافه شد.
کد خبر: ۲۶۶۲۱
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۰ - 31August 2014

حلقه مفقود شده ناجا مدیریت ایمنی است

به گزارش خبرنگار انتظامی " دفاع پرس "، سردار اسماعیل احمدیمقدم در دومین نشست فصلی روسا و مدیران پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا اظهار داشت: معاینه فنی در کشورما متولی ندارد و ما این وضعیت را قبول نداریم . معاینه فنی به یک مساله مضحک تبدیل شده و تمامی مراکز صدور معاینه فنی بی اعتبار هستند و ما به عنوان ضابط دستگاه قضا می توانیم جلوی آنرا بگیریم چرا که نباید اینطور باشد که مردم پول بدهند و برگه معاینه فنی تحویل بگیرند.

وی ادامه داد: مجلس و دولت باید برای مدیریت در معاینه فنی فکری اساسی کنند چرا که در کشورهای توسعه یافت اگر فردی تصادف کند بعد از تصادف باید معاینه فنی بگیرد.

احمدی مقدم اذعان کرد: از پلیس راهور ناجا خواسته ایم در جاده های شلوغ و پرتردد و حادثه خیز کشور از پلیسان موتور سوار استفاده کنند پیش بینی شده است تا پایان سال بین 5 تا 6 میلیون مسافر خارجی داشته باشیم بر همین اساس باید راهکار مناسبی برای کنترل بار ترافیکی ارایه دهیم.

وی افزود: راهنمایی و رانندگی تسهیل عبور و مرور را فراتر از قانون و مقررات به سرانجام برساند چرا که مشکلات امروز شناخته شده است و می شود با تشکیل کمیته ای از مسوولین و نخبگان به ارزیابی دقیقی در خصوص کاهش تصادفات برسیم.

فرمانده ناجا با بیان این مطلب که در جاده های کشور متولی امداد نداریم گفت: نداشتن امداد در جاده های کشور باعث بوجود آمدن مشکلات جبران ناپذیر می شود که با مدیریت یکپارچه، ایمنی در همه دستگاهها باعث ایمن سازی جاده های کشور شویم.

وی ادامه داد: ما راهکارهایی داریم که میتوانیم به سرعت تلفات را در کشور کاهش دهیم و با راهکارهای ارایه شده می توانیم کاهش 20 درصدی تلفات در تصادفات را تا پایان سال داشته باشیم.

وی به ارایه گزارشی از 4 ماهه نخست سال گفت: طبق آمار پزشک قانونی از 4 ماه نخست سال 4/6 یعنی 280 نفر کاهش تلفات داشته ایم که در یک سال می شود 33 درصد اما مطلوب برای ما رسیدن به 40 درصد است.

سردار احمدی مقدم تصریح کرد: باید محرکی ایجاد شود که متخلفین خلاف کردن هایشان هزینه بر شود.

وی افزود: نقاط پرخطر و حادثه خیز در محدوده برون شهری و شهری حدود 6 هزار نقطه شناسایی شده است که باید هر کدام از وزارت خانه های مرتبط در ایمن سازی جاده ها سهمشان در تصادفات مشخص شود.

فرمانده ناجا حلقه مفقود شده کاهش تلفات جاده ای  را مدیریت ایمنی دانست و افزود:  بر اساس اعلامیه سازمان  ملل که سه مورد( راه، انسان و خودرو) عامل اصلی آن  ذکرشده بود، امداد  و مدیریت ایمنی نیز به آن اضافه شد.

وی در خصوص تحریم افزود: تحریم ها باعث پایین امدن ارتقا کیفیت خودروها در کشور می شود اما این موضوع نیاید مورد سو استفاده افراد متولی قرار بگیرد.

وی ادامه داد: اعتراف می کنیم که سرعت لازم را نداریم و باید سرعت خود را بالا ببریم.

فرمانده ناجا با بیان این مطلب که در 5 ماهه نخست سال 50 درصد شماره گذاری خودرورهای جدید افزایش یافته است گفت: باید ضریب تلفات را در خودروها کم کنیم که این کار با بالابردن سطح استاندارد سازی خودروها صورت می گیرد.

وی ادامه داد:  تنها مساله ای که مدیریت ندارد بحث امداد رسانی در جاده ها است.

فرمانده ناجا تصریح کرد: افزایش جرایم متخلفین را از مدت ها قبل به صورت قانونی اعلام کرده ایم اما  این موضوع تا به امروز درکمیسیون های هیات دولت متوقف شده است در صورتی که این افرایش می توانست به عنوان یک محرک بازدازنده عمل کند.

وی ادامه داد: وزیر را ه و شهرسازی متقبل شده 30 هزار کیلومتر از جاده های کشور را بسازدکه این امر بسیار مناسب است.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان این مطلب که ناجا خودرا سیبل جلوی مردم قرار داده است، گفت: همه توقعات از این سازمان است و ما افتخار می کنیم که مردم ما را خادم خود می دانند اما نباید با ضعف هماهنگی بین دستگاهها از اهداف خود باز بمانیم.

وی با توجه به اغاز سفرهای شهریور ماه خاطر نشان کرد: باید تلاش کنیم در شهریو ماه که پیک سفرهای مردم می باشد موثر عملکنیم  چرا که همزمان با اغاز سال تحصیلی و شروع مدارس 25 تا 30 درصد به بار ترافیکی شهری اضافه خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار