محسن مومنی شریف مطرح کرد؛

رهبر انقلاب از کاظم چلیپا چگونه یاد کرد/ عمل صالح هنرمندان ما را به یاد خدا می اندازد

رئیس حوزه هنری گفت: عمل صالح هنرمندان کاری است که ما را به یاد خدا بیندازد.
کد خبر: ۲۶۶۲۴۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۹ - 13November 2017
رهبر انقلاب از کاظم چلیپا چگونه یاد کرد/ عمل صالح هنرمندان ما را بیاد خدا می اندازدبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، آیین تجلیل از برگزیدگان یازدهمین سوگواره هنر عاشورایی عصر امروز (دوشنبه، ۲۲ آبان) با حضور محسن مومنی شریف، مسعود نجابتی، کاظم چلیپا، فاضل نظری، سید مسعود شجاعی طباطبایی، حسین روح الامین و کوروش زارعی در حوزه هنری برگزار شد.

مومنی شریف با بیان اینکه تقدیر از کاظم چلیپا یک اتفاق ضروری است، اظهار داشت: چلیپا حق بزرگی بر گردن هنر انقلاب دارد. ایشان راه پر افتخاری را بنیان گذاشت. تقدیر از ایشان در این مراسم پر معناست چون راه این هنرمندان مهم است.

وی گفت: اربعین تجلی انسان های عاشقی است که در سیل و اقیانوس رستاخیز قرار می گیرند. خداوند می فرمایند «همه دریاها جوهر می شوند برای نوشتن کلمات الهی اما این آب و جوهر به پایان می رسد قبل از اینکه اسما الهی تمام شود».

رئیس حوزه هنری بیان کرد: هنر دینی ستایش خداوند و آفرینش های اوست. یکی از این مسایل دینی امام حسین (ع) است که هر قدر درباره ایشان بنویسیم نگاه هنرمند به پایان نخواهد رسید.

مومنی شریف گفت: عمل صالح هنرمندان کارهایی است که ما را به یاد خداوند می اندازد. متاسفانه خیلی از جشنواره در برخی هنرها شرک درباره خداوند است.

رئیس حوزه هنری عنوان کرد: مردمی ترین هنرمندان کسانی هستند که درباره هنر عاشورایی کار می کنند. «کاظم چلیپا» یکی از رکن های هنر انقلاب است و همیشه دغدغه آموزش داشت. خیلی راحت می توان با ایشان صحبت کرد و به آینده نیز خوش بین است.

وی با ذکر خاطره از دیدار با رهبر معظم انقلاب گفت: سال گذشته به دیدار رهبر انقلاب رفتیم و ایشان چندین بار از آقای کاظم چلیپا نام بردند و فرمودند «در زمانی که ما هیچ هنرمندی در عرصه تجسمی نداشتیم ایشان در میدان هنر انقلاب حاضر بودند».

انتهای پیام/ ۱۲۱
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار