دبیر ستاد مرکزی راهیان نور در سنندج خبر داد

برگزاری اردوی راهیان نور خلیج فارس در آذرماه سال جاری

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور با بیان اینکه خلیج فارس شاهد حجم عظیم حملات دشمن، سقوط هواپیمای ایرباس و شهادت مردم بی‌گناه بوده است، گفت: اردوی راهیان نور خلیج فارس آذرماه سال جاری برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۶۷۳۱
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۷ - 01September 2014

برگزاری اردوی راهیان نور خلیج فارس در آذرماه سال جاری

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از سنندج، سرهنگ «نادر ادیبی» دبیر ستاد مرکزی راهیان نور صبح امروز در نشست خبری که در سنندج برگزار شد، اظهار داشت: حرکت راهیان نور توسط مردم آغاز شد. مردم در جهت بهرهگیری از معارف دوران دفاع مقدس در مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس حضور پیدا کردند.

وی با بیان اینکه جریان راهیان نور در خوزستان آغاز شد، تصریح کرد: این حضور مردم باعث شد تا در سال 87 یک تشکل و سازمان برای هدایت این امر به وجود آید.

سرهنگ ادیبی خاطرنشان کرد: در سال 87 حدود 400 هزار نفر از مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس بازدید کردند.

وی افزود: با سازماندهی مناسب در سالهای گذشته، آمار بازدیدکنندگان از مناطق عملیاتی در سال 92 به 5 میلیون نفر رسید. این حضور مردم نشاندهندهی اقبال از فرهنگ دفاع مقدس است.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور با بیان اینکه جنگ تحمیلی عراق علیه ما تنها جنگی بود که در 200 سال گذشته یک وجب از خاک ما را از دست ندادیم.

سرهنگ ادیبی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه  دشمنان علیه ما جنگ نرمی را برای تغییر سبک زندگی آغاز کردهاند، گفت: راهیان نور توانسته فضایی را ایجاد کند تا معارف و فرهنگ دفاع مقدس به شهرها و خانوادهها منتقل شود.

وی در ادامه به تشریح برنامههای ستاد مرکزی راهیان نور پرداخت و گفت: اجرای طرح مصباح با همکاری هلال احمر، ادارات بهداشت و درمان در روستاها، استقرار تیم درمانی در سردشت جهت درمان مصدومان شیمیایی، تامین آب و برق یادمانهای شهدای گمنام، اجرای طرح امداد یاور برای جلوگیری از سوانح احتمالی رانندگی، اجرای طرح شهید باقری جهت ساماندهی خودروهای شخصی بازدیده کننده از یادمانهای راهیان نور و تجلیل از پیشمرگان کرد مسلمان بخشهایی از برنامههای این ستاد است.

سرهنگ ادیبی در ادامه با بیان اینکه یکی از محورهای بسیار مهم در شمالغرب موضوع شهدای شهر سردشت است، گفت: این شهر سند گویای مظلومیت مردم ماست که مورد حملهی شیمیایی دشمن قرار گرفت.

وی با بیان اینکه استان کردستان یک استان فرهنگی است، خاطرنشان کرد: تاکنون از 22 ملیت از یادمانهای شمالغرب بازدید کردهاند و ملتهای دیگر ما را میبینند و به دنبال این هستند تا ببیند رمز پیروزی ملت ایران چیست.

نظر شما
پربیننده ها