سرکنسول ایران در نجف اشرف اعلام کرد؛

افزایش ۳۰۰ هزار نفری زوار ایرانی در اربعین حسینی امسال

سرکنسول ایران در نجف اشرف با اشاره به میزان افزایش زائران ایرانی اربعین حسینی در سال جاری گفت: امسال حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار نفر تعداد زوار ایرانی اربعین نسبت به سال قبل بیشتر بوده است.
کد خبر: ۲۶۷۳۷۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۴ - 21November 2017
افزایش ۳۰۰ هزار نفری زوار ایرانی در اربعین حسینی امسالبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، حمید مکارم پیش از ظهر امروز در حاشیه دیدار با آیت‌الله علوی گرگانی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به میزان افزایش زائران ایرانی اربعین حسینی در سال جاری اظهار داشت: امسال حدود 300 الی 400 هزار نفر تعداد زوار ایرانی اربعین حسینی نسبت به سال قبل بیشتر بوده است.

وی افزود: به دلیل اهمیت نجف اشراف از نظر سیاسی و دینی رابطه بین ایران و نجف و به‌ویژه قم و نجف از اهمیت خاصی برخوردار است.

سرکنسول ایران در نجف اشرف با تأکید بر اهمیت رابطه بین قم و نجف اشرف خاطرنشان کرد: نجف دومین پایتخت سیاسی عراق است و صرفاً نباید از منظر مذهبی و دینی به این مقوله نگاه کنیم، ضمناً نجف اشرف مرکز تردد هیئت‌های عالی‌رتبه بسیار زیادی در طول سال است و بخشی از انرژی و نیروی سرکنسولگری به موضوع تردد هیئت‌ها و موضوع اربعین بر می‌گردد.

مکارم با اشاره به مسئله پاسپورت‌های مفقودی گفت: هر ساله افرادی را داریم که گذرنامه‌های خود را گم می‌کنند و با مراجعه به کنسولگری و یا سفارت برگه عبور می‌گیرند و به ایران برمی‌گردند، در سیستم عراق در صورت پیدا شدن گذرنامه‌ها، آن‌ها را از  طریق مجاری دیپلماتیک به دست صاحبان می‌رسانند.

وی خاطرنشان کرد: اصولاً باید زوار توجه بیشتری به حفظ گذرنامه‌ها داشته باشند، چرا که گم‌کردن گذرنامه‌ها ممکن است مسائل و تبعاتی داشته باشد و محل سوءاستفاده قرار گیرد بنابراین زوار باید از گذرنامه‌های خود مراقبت بیشتری داشته باشند.

منبع: تسنیم
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار