سردار احمدی مقدم تاکید کرد:

ماموریت فرمانده شهربانی سابق، شهادت بود

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به انفجار دفتر نخست وزیری، گفت: ماموریت شهید هوشنگ وحید دستگردی فرمانده شهربانی سابق که در حادثه انفجار دفتر نخست وزیری به فیض شهادت رسید، شهادت بود.
کد خبر: ۲۶۸۲۱
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۰ - 02September 2014

ماموریت  فرمانده شهربانی سابق، شهادت بود

به گزارش دفاع پرس، سردار "اسماعیل احمدی مقدم" فرمانده نیروی انتظامی در دیدار با خانواده شهید هوشنگ وحید دستگردی فرمانده شهربانی سابق که در حادثه انفجار دفتر نخست وزیری به فیض شهادت رسیده است، اظهار داشت: وی در مقطع خاص و حساسی از تاریخ و در حادثه بزرگی جان خود را از دست دادند و این موضوع افتخاری برای خانواده ایشان و خانواده بزرگ نیروی انتظامی محسوب می شود.

وی ادامه داد: حضور وی در دفتر نخست وزیری در دوران پس از بازنشستگی در واقع ماموریتی برای شهادت بود.
 
این مقام ارشد انتظامی مصیبت های دنیوی را سخت دانست و گفت: اما اگر دنیا را معبری برای آخرت و این حوادث را امتحانی الهی بدانیم، این مصیبت ها بر ما آسان می شود؛ شهید وحید دستگردی در ناامن ترین شرایط کشور فرماندهی شهربانی را برعهده داشتند و پس از 6 ماه تصدی این سمت با بزرگانی چون شهیدان باهنر و رجایی به شهادت رسیدند.
 
احمدی مقدم در ادامه به خاطره ای از آن دوران اشاره کرد و افزود: زمانی تصمیم داشتند من را برای تیم حفاظت از شهید باهنر بگذارند که چون آموزشی برای این شغل ندیده بودم، آن را قبول نکردم و حدودا یک ماه بعد نیز انفجار دفتر نخست وزیری روی داد.
 
فرمانده ناجا نفوذی ها را عامل حادثه انفجار دفتر نخست وزیری دانست و گفت: افرادی که تا پیش از انقلاب در خط مقدم انقلاب بودند پس از 5-6 ماه از خطوط اصلی آن منحرف شده و در مقابل انقلاب ایستادند؛ منافقین نیز پس از پیروزی انقلاب اسلامی از ارزش های آن فاصله گرفته و به دشمنی با آن پرداختند.
 
شهید هوشنگ وحید دستگردی فرمانده شهربانی کشور در حادثه انفجار دفتر نخست وزیری مجروح و پس از چند روز به خیل شهیدان این حادثه تروریستی پیوست.
 
همسر شهید نیز در توصیف  روز حادثه از زبان  شهیددستگردی گفت: وقتی پس از حادثه به بیمارستان سوانح سوختگی و بر بالین همسرم حاضر شدم، وی بی هوش بود اما پس از به دست آوردن هوشیاری خود، گفته است که "با شهید رجایی و باهنر دور یک میز نشسته بودیم که ناگهان انفجار رخ داد و با صندلی به انتهای اتاق پرتاب شدم، پس از هوشیار شدن مشاهده کردم که کسی در اتاق نیست و تنها من در میان آتش هایی که از سقف می بارید گرفتار شده بودم، خود را از پنجره به بیرون انداختم اما به یاد شهید باهنر افتادم و همین امر باعث شد به اتاق پر از آتش برگردم و بدنبال ایشان باشم، اما اثری از وی نیافتم و بار دیگر به بیرون آمدم."
 
فرمانده شهربانی سابق با 46 درصد سوختگی و از بین رفتن دستگاه های اصلی بدن، پس از 5 روز به شهادت رسید.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار