در فرهنگسرای گلستان برگزار می‌شود؛

مراسم تقدیر و تجلیل از خانواده شهید مدافع حرم «علی امرایی»

ویژه‌برنامه «در‌ کوی نیک‌نامان» اين‌هفته همزمان با حلول ماه ربيع‌‌الاول از خانواده شهید علی امرایی تجلیل می‌کند.
کد خبر: ۲۶۸۵۴۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹ - 29November 2017
مراسم تقدیر و تجلیل از خانواده شهید مدافع حرم علی امرایی
به  گزارش  گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، «در‌ کوی نیک‌نامان» عنوان برنامه‌ای است که به میزبانی فرهنگسرای گلستان و با هدف تجلیل از خانواده‌های شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، مرور آموزه‌های دینی مناسبتی، ترویج سبک زندگی شهدا، تجدید میثاق با آرمان‌های امام (ره) و شهدا، ترویج باورهای دینی و بیان مواضع فکری و عقیدتی شیعه برگزار می‌شود.
 
ویژه برنامه «در کوی نیک‌نامان» روز پنج شنبه 9 آذر ماه ساعت 7:30 با حضور خانواده معظم و گرامی شهدا در فرهنگسرای گلستان برپا می‌شود و همراه با مراسم زیارت عاشورا و مرثیه‌خوانی و روضه‌خوانی و مداحی محمدباقر ربیعی ذاکر اهل بیت (ع) از خانواده شهید علی امرایی تجلیل  بعمل خواهد آمد.
 
پدر شهید علی امرایی پیش از این در مورد فرزند شهیدش گفته است: «فرزند من علی، عاشق امام حسین(ع) بود عاشق ولایت بود عاشق حرمین شریفین بود و در این راه یک لحظه سر از پا نمی‌شناخت. علی کسی بود که در داخل مملکت برای صیانت از ارزش‌های انقلاب اسلامی آرام و قرار نداشت و هر جا که امام خامنه‌ای امری را می‌فرمودند در جهت بر‌آورده کردن خواسته ایشان تلاش می‌کرد و به طور کلی دربست در‌اختیار ولایت بود و علاوه بر‌آن علاقه وافر و شدیدی به حرم شریف حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) داشت.»
 
در فرازی از وصیت نامه شهید علی امرایی آمده است:
 
«بسم اللله الرحمن الرحیم
السلام علیک یا اباعدالله، زمانی که این نوشته را می‌خوانید من در جمع شما نیستم اگر به شهادت رسیدم به آرزوی دیرینه‌ام رسیده‌ام. نمی‌دانم چرا به دلم افتاده که از این سفر سالم برنمی‌گردم و دلم برای حرم حضرت رقیه (س) و حضرت زینب (س) خیلی تنگ است و بیشتر از آن دلتنگ حرم اربابم، ولی الان دیوانه حرمین شریف دمشق شده‌ام. به این سفر می‌روم چون نیاز است الان در آنجا باشم به خاطر آرامش دل حضرت زهرا (ص) و امیرالمومنین (ع) و امام حسین (ع) و امام حسن (ع) و حضرت عباس (ع) به سوریه رفتم تا به حضرت زینب (س) ثابت کنم که: کلنا عباسک یا زینب».
 
در این مراسم از علی مجد‌آبادی هنرمند برگزار کننده نمایشگاه «قصيده سر» كه همزمان با اربعين حسيني در نگارخانه فرهنگسرای گلستان داير بود، نیز تجلیل خواهد شد و علي مجدآبادی با اهدای 2 نمونه از بهترین آثار خود به خانواده شهید امرایی به خانواده‌های شهدا عرض ارادت خواهد کرد.
 
علاقمندان برای شرکت در این برنامه می‌توانند به نشانی فرهنگسرای گلستان واقع در نارمک، میدان هلال احمر، خیابان گلستان، فرهنگسرای گلستان مراجعه کنند و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با تلفن ۷۷۸۱۵۱۷۳ تماس بگیرند.
 
انتهای پیام/ 115
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار