احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس مشهد در جوار مزار شهدای گمنام گوهسنگی

با تصویب شورای شهر مشهد بخشی از زمین مجتمع فرهنگی کوهسنگی مشهد به مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان رضوی اختصاص داده شد.
کد خبر: ۲۶۸۷۴
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۷ - 02September 2014

احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس مشهد در جوار مزار شهدای گمنام گوهسنگی

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از مشهد، در جلسه امروز شورای اسلامی شهر مشهد به موضوع زمین مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان رضوی پرداخته شد و بخشی از زمین مجموعه فرهنگی کوهسنگی به مساحت5/13 هکتار به مرکز فرهنگی استان خراسان رضوی(موزه دفاع مقدس) اختصاص داده شد.

سردار نجاتی، مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی، در خصوص این مصوبه گفت: این مصوبه با اکثریت آرا به تصویب شورای اسلامی شهر مشهد رسید.

وی افزود: روی زمین مرکز فرهنگی استان خراسان رضوی(موزه دفاع مقدس) همه اصحاب دفاع مقدس و امام جمعه محترم شهر مشهد، حضرت آیت الله علم الهدی نظر مثبت دارند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی در خصوص امتیازات این زمین خاطرنشان کرد: با توجه به موقعیت این مجموعه فرهنگی، همه روز شاهد حضور مجاورین و زائرین مشهد الرضا در مجتمع کوهسنگی خواهیم بود.

وی افزود: همه زیر ساختهای این مرکز فرهنگی (موزه دفاع مقدس) از قبیل فضای سبز، معابر،خط 2 مترو، انشعابات آب و برق و... مهیاست. این قطعه زمین در مرکزیت شهر و در جوار مزار شهدای گمنام کوهسنگی قرار دارد و همین امر امتیاز این زمین را دوچندان کرده است.

امیدواریم این جانمایی مناسب تاخیر چندین ساله برای مرکز فرهنگی را جبران کند.

سردار نجاتی از همکاری و نگاه مساعد مسئولان ارشد استان، اعضای شورای اسلامی شهر مشهد و شهرداری مشهد نسبت به ترویج و نشر ارزشهای دفاع مقدس قدردانی کرد و در آستانه هفته دفاع مقدس این اقدام را هدیه مناسبی برای جامعه ایثارگری کشور و خراسان رضوی دانست.  

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار