روحانی در سی و یکمین کنفرانس وحدت اسلامی:

برخی کشورهای مسلمان به صراحت دوستی خود با رژیم صهیونیستی را اعلام می‌کنند

رییس‌جمهور گفت: برخی از کشورهای اسلامی نزدیکی‌شان نسبت به رژیم صهیونیستی را با کمال بی‌پروایی آشکار می‌کنند.
کد خبر: ۲۶۹۲۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳ - 05December 2017
علاقمند به صلح باید از زرمندگان مقاومت ممنون باشندبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، حجت‌الاسلام حسن روحانی در افتتاحیه سی و یکمین کنفرانس وحدت اسلامی در تهران اظهار داشت: امسال کنفرانس وحدت اسلامی در شرایطی آغاز به کار کرده است که با 2 حادثه شیرین و تلخ مواجه هستیم.

وی افزود: پیروزی‌های ارزشمند جبهه مقاومت بر تروریسم در منطقه، شیرین بود. مردم عراق، مردم سوریه، مردم لبنان و همه آنهایی که در مبارزه با تروریسم از این کشورها حمایت کرده‌اند امروز خوشحال و سرافراز هستند که پایه‌های اصلی تروریسم در منطقه فروریخته و توطئه‌هایی که استکبار و صهیونیستم علیه ملت‌های منطقه طراحی کرده بودند، نقش برآب شده است. البته باید راه مسلمان‌ها تا ریشه کن شدن کامل تروریسم ادامه یابد.

رییس‌جمهور تاکید کرد: آنهایی که در سوریه و عراق علیه تروریست‌ها جنگیدند حق بزرگی بر گردن منطقه و جهان دارند. این تروریسم نه تنها تهدیدی برای منطقه بلکه تهدیدی برای جهان و اروپا و آمریکا بود. لذا کسانی‌که علاقمند به صلح هستند باید از رزمندگان مقاومت ممنون و متشکر باشند اما متاسفانه این چنین نیست. به جای اینکه از این دولت‌ها تشکر کنند در فکر تضعیف و توطئه علیه آنها هستند.

روحانی با اشاره به هفته وحدت سال گذشته و آزادی حلب سوریه خاطرنشان کرد: در سخنرانی پارسال عرض کردم که بزودی پیروزی‌های دیگری را بر تروریست‌ها شاهد خواهیم بود و امسال در شرایطی اینجا هستیم که هم موصل آزاد شده و هم پایگاه‌های تروریسم فروریخته و همه شهرهای سوریه تا شهر مرزی بوکمال آزاد شده اند.

وی تصریح کرد: اما بخش تلخی که امروز شاهدیم این است که برخی کشورهای منطقه و اسلامی، نزدیکی خود را نسبت به رژیم صهیونیستی با کمال بی‌پروایی آشکار می‌کنند و اگر در سال‌های گذشته پنهانی با دشمنان اسلام در تعامل، همکاری و گفت‌وگو بودند، حداقل در زبان منکر بودند و آنقدر این ارتباط زشت و قبیح بود که هیچ مقامی از کشورهای اسلامی توان آن را نداشت که به صراحت به مردم بگوید که اسرائیل دوست ما و مقاومت منطقه دشمن ماست.

رییس‌جمهور ادامه داد: آنها امروز متاسفانه تلاش می‌کنند تا این منکر بزرگ را تبدیل به معروف کنند؛ البته من تردید ندارم که ملت‌های منطقه و مسلمانان جهان نخواهند گذاشت این نقشه شوم، به ثمر برسد. علما،  نخبگان، جوانان مسلمان و ملت فلسطین نخواهند گذاشت، چراکه آزادی قدس شریف آرزوی همیشگی آنان بوده و خواهد بود.

روحانی در ادامه با اشاره به ابعاد دیگر این توطئه گفت: در کنار همه توطئه‌های استکبار و صهیونیسم، برخی از آنها کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد؛ اینکه آمریکا و صهیونیست‌ها گروه‌های تروریستی را ساختند و به جان مردم انداختند، نکته واضحی است، هم ما می‌دانیم و هم خودشان.

وی افزود: همه می‌دانند که القاعده را چه کسانی تشکیل دادند، چه کسانی تروریست‌ها را در افغانستان و پاکستان ایجاد کردند و در منطقه پخش کردند، چه کسانی به تروریست‌ها پول و سلاح دادند و کمک اطلاعاتی کردند، هرچند در نهایت این ماری که در آستین خود برای نیش زدن دیگران پرورش داده بودند، خودشان را گزید.

انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار