سینما حقیقت (2)/

افتتاح سینما حقیقت با دو فیلم در بخش شهید آوینی

سینما حقیقت با دو فیلم «بابایی» و «تک روز دهم» در بخش جایزه شهید آوینی کار خود را شروع کرد.
کد خبر: ۲۶۹۸۳۳
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵ - 10December 2017

افتتاح سینما حقیقت با دو فیلم در بخش شهید آوینیبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، دو فیلم مستند کوتاه «بابایی» به کارگردانی «مظفر حسین‌خانی هزاوه» و «تک روز دهم» به کارگردانی «مصطفی سیفی» در اولین روز جشنواره سینما حقیقت در سالن سه پردیس سینمایی چارسو اکران شد. این دو فیلم اولین آثاری بودند که در این جشنواره روی پرده رفتند.

«بابایی» اثری نیمه‌بلند درباره شهید «علیرضا بابایی» از شهدای مدافع حرم است که در فلوجه بر اثر تله انفجاری به شهادت رسیده بود. کارگردان با روایتی دراماتیک داستان ماه‌های زندگی شهید بابایی تا رسیدن خبر شهادت او را به تصویر کشیده است. پرهیز از تلاش شهید برای رفتن به عراق و عدم نمایش شهادت او از ویژگی‌های بارز این اثر است. حسین‌خانی با ورود به زندگی خصوصی بابایی و تمرکز بر «زهرا بابایی» دختر کوچک شهید اثری تراژیک خلق کرده است. این اثر به نوعی پاسخ به شبهه و اتهاماتی است که ادعا دارد شهدای مدافع حرم برای پول به جبهه مقاومت هستند. این اثر پیش از این توانسته بود استقبال مخاطبان را در پخش‌های متعدد جلب کند.

فیلم کوتاه «تک‌روز دهم» نیز درباره موضوع داعش است. در این اثر به عملیات نیروهای حشدالشعبی در بخش غربی موصل و حد فاصل جاده تلعفر برای آزادی ساری روستایی سنی نشین می‌پردازد. این مستند یکی از آثار قابل توجه در بحث وحدت شیعه و سنی است که به اتفاق هم در مقابل حملات سبعانه داعشیان است. سکانس اعلام همبستگی برادران شیعه و سنی توسط یکی از علمای شیعه عراقی یکی از بخش‌های تاثیرگذار «تک روز دهم» است.

حتی عنوان فیلم نیز در لایه‌های زیرین خود بحث عاشورا را مطرح می‌کند.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار