دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

توان موشکی یمن؛ بهانه جدید آمریکا برای مقابله با محور مقاومت

ایالات متحده آمریکا با متهم کردن ایران اسلامی به حمایت موشکی از ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در برابر رژیم متجاوز سعودی، به دنبال مقابله با محور مقاومت در جنوب غرب آسیاست.
کد خبر: ۲۷۰۷۰۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵ - 17December 2017

به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، حملات موشکی انصارالله یمن به خاری در چشمان افسران عالی‌رتبه رژیم سعودی و متحدان و حامیان آن در تجاوز به یمن تبدیل شده است.

در ابتدای تجاوز رژیم سعودی و متحدان آن به یمن، که با نام «طوفان قاطعیت» شناخته شد، حملات موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن (وابسته به جنبش انصارالله) محدود به شهرهای جنوب سرزمین حجاز و مناطق اشغال شده از یمن (ولایت‌های ظهران، جیزان و عسیر) بود.

با ادامه حملات هوایی و دریایی ارتش‌های متجاوز به یمن، ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور با محکوم کردن حملات نظامی رژیم سعودی به مردم غیرنظامی یمن، اعلام کردند: «اهداف استراتژیک در عمق خاک عربستان هدف حملات موشکی قرار خواهند گرفت.»

نتیجه این تهدید، سلسله‌ای از حملات موشکی بود که سرانجام دامنه آن به شهر ریاض، پایتخت رژیم سعودی، و پایگاه هوایی و فرودگاه بین‌المللی «ملک خالد» در حومه این شهر رسید. این در حالی بود که چند شناور رژیم سعودی و امارات نیز هدف حمله موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن قرار گرفتند.

اگرچه اختلافات موجود میان رژیم سعودی و امارات باعث شد اتحاد موجود شکسته شود؛ اما اماراتی‌ها هم همچنان به فتنه‌انگیزی در صحنه داخلی یمن ادامه دادند. نتیجه این اقدام، شورش هواداران علی عبدالله صالح در صنعا بود. این اقدام شهر را در وضعیت بسیار خطرناکی قرار داد.

در همین زمان، نیروهای موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با شلیک یک فروند موشک کروز با برد بیش از هزار و 400 کیلومتر، نیروگاه هسته‌ای «براکه» در حومه شهر «ابوظبی» پایتخت امارات متحده عربی را هدف حمله قرار دادند.

توان موشکی یمن؛ بهانه جدید آمریکا برای مقابله با محور مقاومت
با وجود ادعای امارات مبنی بر اصابت نکردن موشک به این تأسیسات اتمی، سرتیپ «عزیز راشد» معاون سخنگوی ارتش یمن تأکید کرد: «این موشک به طور دقیق به هدف خود در شهر ابوظبی اصابت کرده است.»

در واکنش به این حمله موشکی، دولت آمریکا به نفع رژیم متجاوز سعودی و امارات وارد صحنه شد و «نیکی هیلی» نماینده ایالات متحده در سازمان ملل با نشان دادن تعدادی عکس از چند موشک، ادعا کرد: «موشک شلیک شده به ابوظبی، موشک «قیام» و ساخت ایران است.»

هنوز مدت کوتاهی از این اظهارات مداخله‌جویانه و فاقد مبنای علمی از سوی نماینده ترامپ در سازمان ملل نگذشته بود که دبیرکل سازمان ملل و معاون سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه نسبت به آن واکنش نشان دادند. آنان با رد اظهارات هیلی، بر لزوم تحقیق در این مورد، پیش از اظهار نظر، تأکید کردند.

جالب‌توجه‌ترین واکنش از سوی کارشناسان وزارت دفاع آمریکا اتخاذ شد. آنان با بررسی عکس‌های ارائه شده از سوی نیکی هیلی، ادعای وی در مورد ایرانی بودن این موشک و قطعات آن را رد کردند.

به فاصله کوتاهی از آغاز درگیری در صنعا، علی عبد الله صالح به همراه تعدادی از معاونان در حین درگیری با نیروهای امنیتی صنعا، بر اثر انفجار کشته شد. مرگ علی عبدالله صالح، همزمان با حمله موشکی به نیروگاه هسته‌ای ابوظبی، ضربه‌ای سخت برای مخالفان ارتش متحد انصارالله و کمیته‌های مردمی زیرمجموعه آن به حساب می‌آید.

تلاش دشمنان برای ربط دادن حمله موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به جمهوری اسلامی ایران، در حالی از سوی آمریکا و متحدان آن، خصوصا رژیم سعودی و امارات، دنبال می‌شود که یمن از دهه 70 میلادی و پیش از اتحاد دو بخش شمالی و جنوبی آن، پیشرفت خود در زمینه موشکی را با کمک شوروی آغاز کرد. یمن بعدها با کمک کره شمالی، این فناوری را توسعه بخشید.

به همین دلیل باید ادعای غیرعلمی نماینده ترامپ در سازمان ملل را بخشی از برنامه سیاسی- رسانه‌ای جبهه استکبار و مزدوران سعودی آن برای منحرف کردن اذهان عمومی مردم جهان از جنایت رژیم سعودی از جنایات آن علیه ملت یمن است؛ جنایاتی که با حمایت آشکار آمریکا اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ 421

نظر شما
پربیننده ها