کوروش زارعی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

«آموزش، پژوهش و آفرینش» ماموریت‌های دفتر تعزیه و آیین‌های نمایشی است

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، «آموزش، پژوهش و آفرینش» را سه ماموریت دفتر تعزیه و آیین‌های نمایشی عنوان کرد.
کد خبر: ۲۷۰۹۴۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴ - 19December 2017

«آموزش، پژوهش و آفرینش» ماموریت‌های دفتر تعزیه و آیین‌های نمایشی است

«کوروش زارعی» مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس با اشاره به ماموریت دفتر «تعزیه و آیین‌های نمایشی» حوزه هنری، اظهار داشت: آموزش، پژوهش و آفرینش سه ضلع مثلث مورد توجه دفتر تعزیه و آیین‌های نمایشی است که چراغ آن روشن شد.

وی گفت: حوزه هنری و مرکز هنرهای نمایشی، محل جوان‌های مستعد، متعهد و علاقمند به هنر ارزشی است. قرار است ما در این دفتر نسل جدیدی از هنرمندان را آموزش دهیم. جوانان و استعدادهای اقصی نقاط کشورمان را در زمینه هنرهای آیینی کشف و آموزش دهیم تا در مسیر آفرینش هنری قرار گیرند.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری خاطر نشان کرد: نقالی، پرده خوانی از 2 سال پیش در حوزه هنری احیا شده است تا مسیر این هنر ایرانی و اسلامی رو به رشد و شتابنده شود. ما در حوزه هنری از تعزیه و کارهایی که در این زمینه انجام نشده و یا کمتر مورد توجه بوده، حمایت می‌کنیم.

زارعی خاطرنشان کرد: ما در حوزه هنری همکار مرکز هنرهای نمایشی وزارت ارشاد، کانون تعزیه و کانون نمایش‌های آیینی و سنتی هستیم. ما در این مرکز دوست جدیدی هستیم که به دوستان قدیمی اضافه شده‌ایم و قرار است همدلی و همراهی کنیم. برای پیشرفت فرهنگ ملی و مذهبی باید دست در دست هم بگذاریم و یکدیگر را کمک کنیم تا بتوانیم تعزیه و هنرهای آیینی و سنتی را بیش از پیش توسعه دهیم.

وی افزود: می‌خواهیم تلاش کنیم که این هنر به جایی برسد و در دانشگاه و دانشکده‌های هنری به عنوان یک رشته دانشگاهی ثبت شود. این اتفاق محقق نمی‌شود مگر با هم‌افزایی و همدلی دستگاه‌‎‌های مختلف. اساتید، پیشکسوتان و مسئولین فرهنگی همه باید با کمک هم، اتفاق خوبی را برای هنرهای آیینی رقم بزنند.

انتهای پیام/121

نظر شما
پربیننده ها