صلاحی:

شهرداری باید ساخت مراکز فرهنگی را در اولیت قرار دهد

معاون فرهنگی شهرداری تهران گفت: کار شهرداری فقط ساخت و ساز نیست و ایجاد مراکز فرهنگی باید در اولویت برنامه‌های آن باشد.
کد خبر: ۲۷۱۰۴۶
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۳ - 19December 2017

شهرداری باید ساخت مراکز فرهنگی را در اولیت قرار دهدبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، آیین افتتاحیه ششمین جشنواره «تئاتر شهر» شامگاه سه شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۶ با حضور «محمود صلاحی» معاون فرهنگی شهرداری تهران، مسئولان جشنواره و جمعی از هنرمندان تئاتر در پردیس تئاتر تهران برگزار شد.

محمود صلاحی در این برنامه با اشاره به ضرورت حمایت از هنرمندان جوان اظهار داشت: ما باید شرایط بروز استعدادهای نسل جوان را فراهم کنیم و در مقابل هنرمندان نیز باید از این استعداد به نفع مردم استفاده کنند. شهرداری‌ها نیز باید با همه توان از ظرفیت‌های هنری در سطح شهر استفاده کند.

وی ادامه داد: کار شهرداری فقط ساخت و ساز در سطح شهر نیست این نهاد باید برای ساخت پردیس‌های سینمایی و تئاتری و همچنین فرهنگسراها اقدام کند و در سطح جهانی باید در طراز مردم خود ظاهر شود‌. رشد جمعیت این ضرورت را ایجاد می‌کند که مراکز فرهنگی در اولویت کارهای شهرداری باشد. پردیس تئاتر تهران با ظرفیت ۱۰ سالن به همین منظور ساخته شده تا مورد استفاده جوانان هنرمند قرار گیرد. ما در تهران به چند پردیس دیگر نیازمند هستیم. البته تعدادی سالن کوچک برای محلات نیز در نظر گرفته شده که باید به آن اضافه شود.

صلاحی در ادامه افزود: هنرمندانی که تحصیلات خود را به اتمام می‌رسانند باید فضایی برای ارائه کارهای‌شان داشته باشند‌. نکته مهم این است که این مراکز نباید محدود به تهران باشد و سایر شهرستان‌های کشور باید همت کنند تا هنرمندان مجبور نباشند به تهران بیایند. همه کشور باید محل بروز استعدادهای هنرمندان باشد.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در پایان گفت: سازمان زیباسازی شهرداری تهران باید در کنار گروه‌های تئاتری قرار بگیرند و با تبلیغ نمایش‌های روی صحنه به رونق این هنر کمک کند.

انتهای پیام/ ۱۶۱

نظر شما
پربیننده ها