برگزاری کلاس درس آشنایی با دفاع مقدس در گیلان

درس آشنایی با دفاع مقدس با هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی و بنیاد شهید شهرستان ماسال در گلزار شهدای این شهرستان برگزار می‌‌شود.
کد خبر: ۲۷۱۲۲۳
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶ - 21December 2017

برگزاری کلاس درس آشنایی با دفاع مقدس در گلزار شهدای ماسال«باب‌الله زارع» فرمانده و پیشکسوت دوران دفاع مقدس در گفت‌وگو با دفاع پرس در رشت، با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی شهدای جنگ تحمیلی و بررسی علل بروز جنگ و تشریح چرایی و چگونگی تاریخ دفاع مقدس، اظهار داشت: شهدا کسانی هستند که به فرموده قرآن به عهد خود با خداوند تا پای جان وفادار می‌مانند و امروز اقتدار ایران اسلامی به واسطه خون‌های پاک این شهیدان است.

وی با اشاره به شباهت‌های دوران دفاع مقدس با واقعه عاشورای حسینی و جایگاه رزمندگان و ایثارگران در پیروزی‌های ایران در جنگ تحمیلی افزود: امت بزرگ ایران به واسطه رهنمودها و تدابیر ویژه امام خمینی (ره) و رشادت‌‌ها و فداکاری‌های فرزندان دلیر خود یک تنه در مقابل استکبار و دشمن متجاوز ایستاد و اجازه نداد دشمن به مقاصد شوم خود دست یابد.

زارع هدف از برگزاری کلاس درس آشنایی با دفاع مقدس در گلزار شهدا را تجدید میثاق با آرمان‌های امام خمینی (ره) و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا خواند و گفت: ما در اینجا از تاریخ دفاع مقدس درس می‌گیریم و در حضور شهدا از امام عصر (عج) استمداد می‌طلبیم تا در مسیر درست گام برداشته و برای اهتزاز پرچم پر افتخار کشور عزیزمان از هیچ سعی و کوششی دریغ نکنیم.

این استاد دانشگاه با اشاره به تأثیر دست ‌آورد های فرهنگی دفاع مقدس بر حفظ و استمرار انقلاب اسلامی، مطالعه و شناخت این فرهنگ را الگویی مناسب برای برون رفت از مشکلات کشور عنوان کرد که باید به شیوه‌ای صحیح و عملی در اختیار نسل حاضر قرار گیرد.

استان گیلان از سال 87 تاکنون در بیش از 54 دانشگاه‌های دولتی و آزاد اسلامی درس دو واحدی آشنایی با دفاع مقدس را برای 73 هزار و 824 دانشجو ارائه کرده که در سال تحصیلی 96 با حضور 33 استاد و پیشکسوت دفاع مقدس در 102 کلاس 3 هزار و 269 دانشجو با این واحد درسی آشنا می‌شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار