مدیرکل دفتر تبلیغ، ترویج و توسعه فعالیت‌های قرآن و عترت:

اگر خون شهدا نبود، امروز مسئولان قدرتی از خودشان نداشتند

اصغر امیرنیا گفت: همه‌ی مسئولان باید خودشان را مدیون خون شهدا بدانند چون اگر ایثار و فداکاری شهیدان نبود انقلابی صورت نمی‌گرفت و اگر هم انقلابی به پا نمی‌شد مسئولان اکنون قدرت و مقامی نداشتند.
کد خبر: ۲۷۱۲۶۶
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۵ - 21December 2017

اگر خون شهدا نبود، امروز مسئولان قدرتی از خودشان نداشتندبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، اصغر امیرنیا، مدیرکل دفتر تبلیغ، ترویج و توسعه فعالیت‌های قرآن و عترت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه دیدار جامعه قرآنی با خانواده شهید «روح‌الله محمدصالحی» در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس در رابطه با اقدامات انجام شده در راستای حمایت از خانواده‌ی شهدا از سوی مسئولان اظهار داشت: اقدامات مسئولان در حد معمول خوب است ولی آنطور که هم طراز با جایگاه شهدا و خانواده‌هایشان باشد، نیست.

امیرنیا افزود: البته همیشه خانواده‌ی شهدا به دلیل تواضعی که دارند تمایلی به گفتن کمبودها ندارند اما در واقع این به معنای ایده‌آل بودن شرایط نیست.

وی ادامه داد: بسیاری از افراد به منظور فهم زندگی شهدا سعی در نزدیک شدن به خانواده‌هایشان را دارند و با پرسیدن سوالات متداول و ثبت کتبی آن، تلاش می‌کنند تا درکی از روحیات شهیدان پیدا کنند اما باید توجه داشت که در واقع این امر به راحتی ممکن نیست زیرا بسیار کم پیش می‌آید که انسان‌های عادی قدرت درک این مسئله را داشته باشند.

مدیرکل دفتر تبلیغ، ترویج و توسعه فعالیت‌های قرآن و عترت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: با وجود اینکه هنوز ما در حمایت از شهدا و خانواده‌هایشان با وضعیت ایده‌آل فاصله داریم اما خوشبختانه در حال حاضر تلاش‌هایی به منظور بهبود شرایط در حال انجام است.

امیرنیا با اشاره به لزوم تلاش بیشتر برای بهتر شدن شرایط حمایت از شهدا و خانواده‌هایشان تصریح کرد: در این زمینه لازم است تا بنیاد شهید وظیفه‌ی خود را به خوبی انجام دهد و با شهدا و خانواده‌هایشان به عنوان کسانی که سرآمدان جامعه زندگی کند نه به عنوان مشتری یا نه همچون کسانی که صرفا به آن‌ها خدمت‌رسانی می‌کند.

وی ادامه داد: کسانی که در عرصه‌ی حمایت از شهدا و خانواده‌هایشان فعالیت می‌کنند باید عاشق باشند و درک درستی از خانواده‌هایی که بهترین متاع خودشان را هدیه‌ی اسلام و نظام کردند، داشته باشند.

مدیرکل دفتر تبلیغ، ترویج و توسعه فعالیت‌های قرآن و عترت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به نقش مردم در حمایت از شهدا و خانواده‌هایشان گفت: مردم نیز در این زمینه نقش بسیار مهمی دارند به این صورت که افراد جامعه باید به این بیندیشند که اگر امروز صاحب موقعیت و آرامشی در زندگی هستند این را مدیون فداکاری‌های شهدا و جانبازان و صبوری خانواده‌هایشان هستند.

امیری اظهار داشت: امیدواریم مسئولان نیز این درک را داشته باشند که اگر امروزه صاحب میز و قدرتی هستند و در عرصه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی و... مطرح شده‌اند بخاطر خون پاک شهیدان است.

وی ادامه داد: همه ی مسئولان باید خودشان را مدیون خون شهدا بدانند چون اگر ایثار و فداکاری شهیدان نبود انقلابی صورت نمی‌گرفت و اگر هم انقلابی به پا نمی‌شد مسئولان اکنون قدرت و مقامی نداشتند.

امیری مطرح کرد: امیدواریم بتوانیم فرهنگ ایثار و شهادت را به صورت درستی به دیگران منتقل کنیم و مردم نیز به تأثیر از شهدا الگوی زندگی‌شان را براساس اسلام و شهدا تنظیم کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار