مرتضی غرقی:

فقط کشور‌های «ساخت آمریکا» موافق انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی هستند

کارشناس مسائل سیاسی گفت: کشور‌هایی که با قطعنامه علیه آمریکا مخالف بودند کشور‌هایی هستند که آمریکا آن‌ها را ایجاد کرده تا از آن‌ها سواستفاده سیاسی کند!
کد خبر: ۲۷۱۵۳۰
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱ - 24December 2017

فقط کشور‌های «ساخت آمریکا» موافق انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی هستندبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، مرتضی غرقی، کارشناس مسائل سیاست خارجی در گفت‌وگویی در خصوص عدم رای آوری قطعنامه تغییر پایتخت رژیم صهیونیستی در سازمان ملل اظهار داشت: اگر بررسی دقیقی روی رفتار و عملکرد رژیم صهیونیستی و آمریکا در جامعه بین‌الملل داشته باشیم مشخص است که از زمان تشکیل این رژیم پوشالی آمریکا و انگلیس در پی تحکیم مواضع آن بودند.

وی با بیان اینکه رژیم‌های وابسته در منطقه هم بعضا سیاست‌های رژیم صهیونیستی را مورد تاکید قرار دادند، گفت: این در حالی است که این اقدامات مورد اعتراض جامعه بین المللی بود و گاهی که نشست‌های سازمان ملل نشست‌های کنفرانس اسلامی و نشست سازمان غیرمتحد‌ها تشکیل می‌شد این اعتراض‌ها آشکارا مطرح می‌شد.

غرقی ادامه داد:، اما اتفاق این بار و تصمیم ترامپ و تغییر پایتخت رژیم صهیونیستی از تل آویو به قدس جنجالی جدی ایجاد کرد و به واسطه این جنجال رای گیری در سازمان ملل برای این تصمیم انجام شد.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی تصریح کرد: خوشبختانه جامعه جهانی یکپارچه در برابر سیاست‌های رژیم صهیونیستی و آمریکا ایستادند و بر این اساس ۱۲۸ کشور به قطعنامه علیه تصمیم آمریکا رای موافق، ۹ کشور به آن رای مخالف و ۳۵ کشور نیز رای ممتنع به این قطعنامه دادند.

وی افزود: رسماً کشور‌هایی که با قطعنامه علیه آمریکا مخالف بودند کشور‌هایی هستند که آمریکا آن‌ها را ایجاد کرده تا به منظور سوء استفاده‌های سیاسی و استفاده در شورای امنیت سازمان ملل از آن‌ها بهره برداری کنند.

غرقی تصریح کرد: این کشور‌ها جمعیتی معادل ۲۰۰ الی ۳۰۰ هزار نفر دارند که نمونه آن کشور‌هایی مثل پائولو، جزایر مارشال و ... هستند که حتی با ذره بین نیز نمی‌توان آن‌ها را روی نقشه پیدا کرد.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی با اشاره به اینکه شرایط فعلی زمان تجدیدنظر در سیاست‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی است، گفت: آن‌ها باید واقعیات یک نظام بین الملل را بپذیرند، چون هر چه قدر در این مسیر بیشتر قدم بردارند به همان میزان منزوی‌تر خواهند شد.

وی با بیان اینکه آمریکا و رژیم صهیونیستی درک صحیحی از جامعه بین‌الملل ندارند، افزود: آن‌ها تصور می‌کنند مطابق دهه‌های قبل می‌توانند با تهدید و تطمیع رای مجمع عمومی را به نفع خود تغییر دهند.

غرقی با اشاره به کشور‌های غایب در نشست سازمان ملل گفت: متاسفانه رسانه‌ها به غیبت این کشور‌ها کمتر پرداختند، کشور‌های غایب کشور‌هایی بودند که از آمریکا کمک مادی دریافت می‌کردند و از تهدیدات این کشور نگران بودند، اما در عین حال از سیاست‌های بین المللی آمریکا به ویژه در مسئله قدس و رژیم صهیونیستی بیزار بودند.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی افزود: باید دید که چه طور می‌شود کشور‌های طرفدار آمریکا که از این کشور پول می‌گیرند نیز حاضر نشدند در این جلسه حضور یابند در حالی که این غیبت مخالفت خاموش با آمریکا محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: جامعه بین الملل یکپارچه علیه سیاست‌های رژیم صهیونیستی و آمریکا گام برمی دارد و به موازات این اقدامات علیه آمریکا زمانی که حوثی‌ها موشکی به عربستان پرتاب می‌کنند نماینده آمریکا در سازمان ملل ایران را متهم قرار می‌دهد.

غرقی در پایان خاطرنشان کرد: آنچه امروز در سازمان ملل شاهد آن بودیم هوشیاری بزرگی برای آمریکاست که اگر جدی گرفته نشود این کشور منزوی‌تر خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

نظر شما
پربیننده ها