امیر سیاری به دفاع پرس خبر داد؛

شرکت دانش‌آموختگان دانشگاه‌های افسری در رزمایش‌ها/ ضرورت ارتقای تجهیزات دفاعی متناسب با تهدیدات

معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: تجهیزات ما باید متناسب با تهدیدات روز، از بالاترین سطح فناوری برخوردار باشد؛ چرا که امروز نمی‌توان متکی بر تجهیزات گذشته بود و تجهیزات قدیمی پاسخگوی نبردهای امروز نیستند.
کد خبر: ۲۷۱۶۴۳
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶ - 25December 2017

در حوزه رزمی باید مطابق با دانش روز پیش رفت/ تجهیزات قدیمی پاسخگوی نبردهای امروز نیستامیر دریادار «حبیب الله سیاری» معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی و امنیتی دفاع پرس، با اشاره به اهمیت آموزش و تخصص در نیروهای مسلح اظهار داشت: ارتش جمهوری اسلامی متناسب با تخصص‌های مورد نیاز به طور مستمر جوانان را استخدام و مورد آموزش و آزمون قرار می‌هد، تا پویایی، شادابی و سرزنده بودن در سطح نیروهای مسلح نهادینه شود.

وی ادامه داد: تجهیزات ما باید متناسب با تهدیدات روز از بالاترین سطح فناوری برخوردار باشد؛ چرا که امروز نمی‌توان متکی بر تجهیزات گذشته بود؛ لذا باید تلاش کنیم تا از فناوری روز برخوردار باشیم. علوم نظامی بر پایه دانش روز حرکت می‌کند و ما نیز باید روند حرکت خود را در حوزه علم و دانش و صنعت دفاعی به طور روزانه ارتقا دهیم.

دریادار سیاری با اشاره به اینکه رکن دیگر قدرت در ارتش جمهوری اسلامی در نیروی انسانی مومن و باتقوا تعریف می‌شود، افزود: ارتش امروز معنویت محور است و محور اصلی کار ما در ارتش بهره‌گیری از نیروهای مسلح مومن، باتقوا و متعهد است چرا که در میادین نبرد تکیه ما بر ایمان است و با ایمان می‌توان بر دشمنان فائق آمد.

وی افزود: خدا را شاکریم که امروز با تلاشی که در صنعت دفاعی و جهادخودکفایی صورت گرفته است از تجهیزات مدرن و بروزی برخورداریم و نیروهای ما در رزمایش‌های مختلف و راهبردهای عملیاتی از تجهیزات مورد نیاز بهره‌مندند.

معاون هماهنگ کننده ارتش تصریح کرد: نکته‌ای که همواره بر آن تاکید دارم این است که ارتش باید همیشه پا در رکاب باشد و در جهت تدابیر فرمانده معظم کل قوا حرکت کند.

وی گفت: رزمایش نوعی تمرین جنگ محسوب می‌شود تا نیروی انسانی را جهت ورود به عرصه‌های نبرد، آبدیده و با تجربه کند و تا زمانی که نیروهای ما تمرینات مختلف را پشت سر نگذارند، نمی‌توانیم بگوییم که نیروهایمان رزم دیده و آماده نبرد هستند. از این رو دانش آموختگان را در مقاطع مختلف در رزمایش‌های زمینی، هوایی و دریایی شرکت می‌دهیم.

دریادار سیاری در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه ماموریت معاونت هماهنگ کننده ارتش در حال حاضر چیست؟ گفت: در ارتش قبلاً پستی به عنوان رئیس ستاد مشترک وجود داشت که نیروهای چهارگانه ارتش را که در قالب یک ستاد بودند، پوشش می‌داد. امروز این سمت با عنوان معاون هماهنگ کننده ارتش شناخته می‌شود که تمامی امورات مربوط به نیروهای مختلف ارتش را در رده ستادی، رزمی، اداری و... هماهنگ می‌کند.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار