«من»؛ نمایشی که به جنگ و تاثیر آن بر کودکان می‌پردازد

«شقایق هاشمی» که با نمایش «من» نوشته «بهداد بلیغ‌فر» در بخش صحنه‌ای ششمین جشنواره تئاتر شهر حضور دارد، درباره داستان این نمایش گفت: نمایشنامه «من» به جنگ و تاثير آن روى كودكان مى‌پردازد.
کد خبر: ۲۷۱۶۶۹
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶ - 25December 2017

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، «شقایق هاشمی» درباره ویژگی‌های نمایش «من» اظهار داشت: ويژگى اصلى نمايش جهان‌شمول بودن آن است كه بسيار برايم جذاب بود. متنى كه بهداد بليغ‌فر زحمت نگارش آن را براى اجرا كشيده، براى یک فرد يا مردم یک شهر و يا حتى یک قاره نوشته نشده است که از دید من این وجه از متن قابل تقدير است.

این کارگردان تئاتر درباره شیوه اجرایى نمایش خود گفت: شیوه اجرایى نمايش تلفیقى از واقعیت و فانتزى است، كه البته به دیدگاه من همه سبک‌های استفاده شده در نمایش از رئالیته شكل می‌گیرد. در اجرا از نریشن و دیالوگ استفاده شده است كه بنا به شیوه استفاده از آن تماشاگر درگیر احساسات می‌شود و مخاطب با آن، همذات‌پندارى مى‌کند.

هاشمی درباره اهمیت جشنواره تئاتر شهر بیان کرد: برگزارى اين جشنواره ایجاد انگيزه براى كارگردانان و بازیگران جوانى كه غالبا مورد حمايت قرار نمی‌گی‌رند كرده است و مى‌تواند به مرور جایگاه ویژه‌اى در تاریخ تئاتر ایران باز كند.

کارگردان «من» درباره برگزاری جشنواره تئاتر شهر در پردیس تئاتر تهران عنوان کرد: سالن‌هاى پردیس تهران بنا به دور بودن و موقعيت بد مكان به نظر شخصى من بسیارى از مزیت‌هایى كه داراست، ازجمله سالن‌هاى آكوستيك، ابعاد مناسب و ... كم‌رنگ كرده است.

این هنرمند تئاتر درباره برنامه اجرای عمومی نمایش «من» گفت: اجراى عموم نمایش براى من و گروه موكول مى‌شود به اختتامیه اين جشنواره، چون هم‌زمان نمى‌شود به چند موقعیت اجرایى، همچون جشنواره، اجراى عموم، سالن مناسب و ... تمركز كرد، ولى قطعا جشنواره شهر پایان نمايش «من» نخواهد بود.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها