امیر باقری تاکید کرد؛

ضرورت توسعه زیرساخت‌های ورزشی نیروهای مسلح در شهرستان‌ها

معاون تربیت و آموزش ستاد کل نیروهای مسلح بر ضرورت توسعه زیرساخت‌های ورزشی نیروهای مسلح در شهرستان‌ها تاکید کرد.
کد خبر: ۲۷۲۰۱۶
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۱ - 27December 2017

ضرورت توسعه زیرساخت‌های ورزشی نیروهای مسلح در شهرستان‌هابه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ «محمدحسن باقری» معاون تربیت و آموزش ستاد کل نیروهای مسلح و رئیس شورای ورزش نیروهای مسلح در مراسم تجلیل از مدال آوران تیم کشتی نیروهای مسلح در مسابقات ارتش های جهان و «علیرضا کریمی» قهرمان کشتی کشورمان اظهار داشت: نیروهای مسلح برای انجام ورزش‌های قهرمانی هنوز جای کار بسیاری دارد و این در حالی است که اساس کار نیروهای مسلح توسعه ورزش‌های همگانی است اما با این حال باید ورزش قهرمانی را هم توسعه دهیم به نحوی که در آینده جزو هشت تیم نخست مسابقات سیزم باشیم.

وی افزود: تدبیر ستاد کل نیروهای مسلح این است که فعالیت‌های ورزشی را با محوریت ارتش، سپاه و ناجا دنبال کنیم و ستاد کل نیروهای مسلح فقط بحث نظارتی را داشته باشد.

امیر باقری گفت: برای سال آینده با برنامه‌ریزی‌هایی که شده امیدواریم شاهد درخشش ورزش قهرمانی نیروهای مسلح کشورمان در رقابت‌های سیزم باشیم؛ در این رابطه در بخش وظیفه‌ها و دانشجویان فعالیت‌هایی شده است.

وی بیان کرد: هفته آینده جشنواره ورزشی دانشجویان نیروهای مسلح برگزار می‌شود که برگزیدگان این رقابت‌ها، اردیبهشت سال آینده به مسابقات دانشجویان نیروهای مسلح که در مالزی برگزار می‌شود، اعزام می‌شوند و امیدواریم بتوانیم در این رقابت‌ها در پنج رشته حضور یابیم.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح گفت: میدان ورزش، میدان پهلوانی است لذا چنانچه در این میدان خود را کنترل کنیم، می‌توانیم حریف را هم کنترل کرد؛ البته حضور در میدان‌های ورزشی برای نیروهای مسلح می‌تواند کارایی آن‌ها را در انجام ماموریت‌هایشان افزایش دهد. انتظار داریم بسیج نسبت به استعدادیابی جوانان تلاش کند تا زمانی که این ورزشکاران وارد نیروهای مسلح می‌شوند مانند دوران سربازی، بتوانیم کارنامه فعالیت‌های ورزشی آن‌ها را به فدراسیون‌های مربوطه ارسال کنیم. علاوه بر این توسعه زیرساخت‌ها نیز موضوع مهمی است که در نیروهای مسلح باید به آن توجه کنیم.

امیر باقری گفت: در حال حاضر بیشتر امکانات ورزشی نیروهای مسلح در شهرهای بزرگ متمرکز شده در حالی که بیشتر ورزشکاران در شهرهای کوچک هستند؛ پس باید نسبت به توسعه زیرساخت‌های ورزشی در شهرهای کوچک نیز اهتمام بورزیم؛ لذا انتظار می‌رود طی برنامه‌ای پنج ساله بتوانیم به این مهم دست یابیم.

وی خاطرنشان کرد: الگوسازی نیز موضوع دیگری است که باید به آن توجه کنیم، زیرا جوانان، ورزشکاران را الگوی خود قرار می‌دهند، پس به همین دلیل علاوه بر الگو در ورزش باید در سایر عرصه‌های زندگی هم الگو باشند؛ لذا قبل از اینکه قهرمان باشند بایستی پهلوان باشند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار