رئیس ستاد کنگره شهدای استان مرکزی خبر داد؛

راه‌یابی ۲ اثر مستند از استان مرکزی به جشنواره فیلم مردمی «عمار»

«مصطفی مشایخی» گفت: دو مستند «زینب» و «مجاهد غریب» به کارگردانی «منصور شیخی» به بخش اصلی جشنواره فیلم مردمی «عمار» راه یافتند.
کد خبر: ۲۷۲۲۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴ - 31December 2017

راه‌یابی ۲ اثر مستند از استان مرکزی به جشنواره مردمی عمار«مصطفی مشایخی» رئیس ستاد کنگره ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی و نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاع پرس در اراک، با اشاره به آثار راه یافته استان مرکزی به هشتمین جشنواره فیلم مردمی «عمار»، اظهار داشت: مستند «زینب» روایت‌گر زندگی دختر شهید مدافع حرم «زینب محسنی» از لشکر فاطمیون اعزامی از شهرستان ساوه به سوریه است که سال گذشته این کار تولید و از شبکه سراسری افق نیز پخش شد.

وی افزود: «مجاهد غریب» نیز روایت رشادت‌ها و دلیری‌های رزمنده پاکستانی به نام «رستم‌علی خاوری» است که در راه اعتقاد و ایمان و باور خود و عشق به امام خمینی (ره) از دیار خود به ایران عزیمت کرد و در سال‌های جنگ تحمیلی به عنوان یک مجاهد نمونه در جبهه‌ها حضور یافت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی تصریح کرد: رستم‌علی خاوری اهل پاکستان بود و زمانی که امام به ایران آمد وی تمام دارایی و زندگی اش در زادگاهش را فروخت و به ایران عزیمت کرد.

مشایخی با اشاره به نحوه حضور شهید خاوری در جبهه، گفت: با شروع جنگ تحمیلی، در تدارکات گردان علی ابن ابی طالب (ع) مشغول خدمت به رزمندگان اسلام شد و تا انتهای جنگ نیز در جبهه در کنار دیگر رزمندگان ایرانی باقی ماند و سرانجام در ۲۴ شهریور ماه سال ۹۵ در سن ۷۸ سالگی بر اثر جراحات شیمیایی و جانبازی به خیل دوستان شهیدش پیوست.

وی ادامه داد: مستند «مجاهد غریب» ۳۵ دقیقه و «زینب» در مدت زمان ۴۰ دقیقه مخاطب را به لحظه‌هایی از زندگی عاشقان و وارستگان کوی شهادت می‌برد.

رئیس ستاد کنگره ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی خاطرنشان کرد: این دو اثر مستند به همت ستاد کنگره ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی و نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و به کارگردانی «منصور شیخی» تهیه و تولید شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار