روحانی در جمع مردم مشهد:

وجود احزاب و افکار مختلف اشکال ندارد/ باید همه قوا در کنار یکدیگر باشند

رئیس جمهور با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری بیان داشته‌اند که وجود احزاب و افکار مختلف اشکال ندارد، ما نیز باید یادمان باشد که همه داخل یک کشتی نشسته‌ایم و در این سرزمین یک دولت واحد حاکم است و این دولت خود را خدمتگزار همه مردم می‌داند.
کد خبر: ۲۷۲۴۷
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۹ - 06September 2014

وجود احزاب و افکار مختلف اشکال ندارد/ باید همه قوا در کنار یکدیگر باشند

به گزارش گروه دولت دفاع پرس، حجتالاسلام و المسلمین روحانی در جمع اقشار مختلف مردم مشهد در صحن جامع رضوی ضمن سلام و درود بر روان پاک هشتمین پیشوای شیعیان علیابن موسیالرضا (ع)، اظهار کرد: آرزوی همه ایرانیان و شیعیان این است که در چنین شبی در بارگاه امام هشتم باشند که این سعادت نصیب دولت خدمتگزار شده است که به مرقد منور ایشان تشرف یابند.

وی با بیان اینکه امام هشتم، امام بزرگ شیعیان و امام پرافتخار برای ایرانیان و سرزمین پارس و شیعیان و اقوام مختلف سرزمین ایران است، خاطرنشان کرد: برای امام هشتم سفر به خراسان با فشارهای آن زمان دولت عباسی همراه بود اما او نه پیام حاکم زمان را رد کرد و نه پذیرفت.

روحانی توضیح داد: فشار مامون برای سفر علیابن موسیالرضا (ع) به پایتخت جهان اسلام آن زمان، هم پذیرشش و هم ردش برای امام هشتم امکانپذیر بود اما ایشان راه وسط و اعتدال را و راهی بر مبنای تدبیر امامت را برگزید.

رییسجمهور با بیان اینکه امام هشتم از شعار افراطیون و تندروان نترسید، افزود: امام رضا (ع) از این نترسید که عدهای بگویند چرا در برابر دعوت یک خلیفه جائر تسلیم شده است که تسلیم نشده بود و در برابر پیام دعوت، ردی را انتخاب کرد که در آن زمان میتوانست موجب خونریزی در دنیای اسلام و میان علویان با عباسیان و عربهای آن زمان با ایرانیان شود؛ چرا که شرایط بسیار سختی در دنیای اسلام حاکم بود و با این اقدام امام رضا (ع) راه وسط و اعتدال و راه تدبیر را در زندگی سیاسی به ما آموخت.

وی خاطرنشان کرد: امام رضا (ع) علیرغم اینکه پیام مامون را رد نکرد و بعد از اصرارهای بسیار آن را پذیرفت در برابر آرامگاه پیامبر (ص) آنچنان سخن گفت که نارضایتی خود را به گوش جهانیان برساند و از فرصتی که دشمن برای او ایجاد کرده بود، بهره گرفت.

رییس دولت تدبیر و امید با اشاره به اینکه ایران سرزمین عشق به خاندان رسالت است، تصریح کرد: از دلایل اصرار مامون برای سفر علی ابن موسیالرضا (ع) به این سرزمین جذب افکار ایرانیان عاشق خاندان رسالت بود؛ چرا که شاهدیم خراسان و طبرستان با زور و شمشیر اسلام نیاوردند.

روحانی اظهار داشت: به جز بخش کوچکی در ایران همه با عشق به اسلام و با فهم بلند در شناخت دین راستی و خاندان رسالت و اهل بیت (ع) راه اسلام و عشق به امیرالمومنین (ع) و اهل بیت (ع) را برگزیدند.

رییس دولت تدبیر و امید در ادامه با اشاره به استقبال مردم از سفر امام رضا (ع) به ایران، گفت: خراسان سرزمین ادب، شعرا، تاریخ، فردوسی، رودکی، بیهقی و سرزمین ایستادگی، سرزمین مرجعیت و آیتاللههایی همچون وحید خراسانی و آیتالله سیستانی، سرزمین فرهیختگان، دانشگاهیان و حوزه علمیه و سرزمین رهبری نهضت اسلامی توسط رهبری است.

روحانی با بیان اینکه خراسان به معنای سرزمین اعتدال است، اظهار کرد: شما مردم خراسان در 22 خرداد 92 علم و پرچم اعتدال را برافراشتید و زمینه را برای دولت اعتدال فراهم کردید. خراسان سرزمین توسعه، مرکزیت تمدن ایرانی و اسلامی و تمدنی است که نشات گرفته از خاندان رسالت است.

رییسجمهور افزود: ما با توسل به امام هشتم قادریم گره از مشکل ایران و جهان بگشاییم. شما مردم خراسان بودید که در انقلاب نقشآفرینی کردید و غم دل امام رضا (ع) را با شکست حصر آبادان زدودید. من نمیدانم لطف یا اتفاق یا بخت و اقبال بود که اولین سخنرانی انتخاباتی من از مشهد شروع شد و آخرین سخنرانی من در مشهد بود و اولین سفر من پس از انتخاب به عنوان رییسجمهور در محضر امام هشتم بود.

رییس دولت تدبیر و امید افزود: دولت در یک سال گذشته قدمهای بلندی برداشته و با کمک شما و هدایت رهبری قدمهای بلندتری را نیز بر میدارد و در بخشهای مختلف با کمک شما مردم ما به نقطهای رسیدیم که پارسال برای ما باورکردنی نبود. توفیقات ما در سایه اتحاد و وحدت ملت به دست آمد.

روحانی با بیان اینکه رهبری اشاره کردهاند که وجود احزاب و افکار مختلف اشکال ندارد، افزود: ما باید یادمان باشد که همه داخل یک کشتی نشستهایم و در این سرزمین یک دولت واحد حاکم است و این دولت خود را خدمتگزار همه مردم میداند. ما همه عاشق ایران، اسلام و خاندان رسالتیم.

رییسجمهور در ادامه با تاکید بر اینکه برای ما ایرانی بودن، پیرو خط امام بودن، وحدت سرزمین، انقلاب اسلامی و ادامه راه انقلاب و شهیدان و همچنین حمایت از همدیگر افتخار است، خاطرنشان کرد: همانطور که رهبری فرمودهاند که حمایت از دولت وظیفه همه است امروز انجام این وظیفه افتخار همه ماست.

وی با بیان اینکه هر چه به دست آوردهایم، از حمایت و تلاش و ایثار مردم بوده است، خاطرنشان کرد: ما امروز در مسیر توسعه ایران عزیز و قدرتمند قرار داریم. ما امروز یکی پس از دیگری بر مشکلات اقتصادی فائق آمده و خواهیم آمد.

روحانی همچنین با اشاره به رسیدن نرخ رشد تورم به کمتر از 20 درصد تا پایان سال 93، تاکید کرد: ما توانستهایم رشد سریع تورم را مهار کنیم و بیش از آنکه پارسال قول داده بودیم و گفته بودیم که تا پایان سال نرخ تورم به 25 درصد میرسد امروز میتوانیم با قدرت بشارت دهیم که پایان سال امسال انشاءالله رشد تورم به مراتب پایینتر از 20 درصد خواهد بود.

رییس دولت تدبیر و امید همچنین با اشاره به قول دولت در مورد غلبه بر رکود با بیان اینکه طرح لازم برای عبور از رکود را آماده کردهایم و بخشهایی از آن که به قانون نیاز داشت را تقدیم مجلس کردهایم، تاکید کرد: امروز در کنار مضجع شریف علیبن موسیالرضا (ع) اعلام میکنیم که خوشبختانه از رکود عبور کردهایم.

وی اضافه کرد: محاسبات سه ماهه اول سال 93 به ما اعلام میکند که دولت از رکود عبور کرده است و امروز روزی است که باید برای رونق دست به دست هم بدهیم.

روحانی تصریح کرد: امسال ما در زمینه انرژی، نفت و گاز شاهد تحول چشمگیری خواهیم بود.

رییس دولت تدبیر و امید که در صحن جامع رضوی سخن میگفت، با اشاره به اینکه تا پایان سال در حوزه نفت رشد هشت درصدی را شاهد خواهیم بود که افتخار بزرگی برای ملت ایران است، اظهار کرد: در زمینه آب که معضل اصلی کشور ماست دولت قدمهای بسیار بزرگی در جهت مهار آبهای مرزی و بهرهوری آب را شروع کرده است.

روحانی با اشاره به اینکه دولت برای امسال و چهار سال آینده 10 میلیارد دلار برای آب اختصاص داده است، خاطرنشان کرد: علاوه بر بودجه و اعتبارات گذشته دو میلیارد دلار برای مهار و بهرهوری آب و صرفهجویی و اجرای طرحهای مختلف اختصاص دادهایم و همچنین طرحهای آبی برای استان خراسان مدنظر ماست که از آن جمله میتوان به بهرهبرداری سه سد در استان خراسان تا پایان سال و دهها طرح دیگر در جهت بهرهوری آب اشاره کرد.

رییسجمهور با اشاره به اهمیت محیط زیست در ایران، گفت: محیط زیست در کشور ما توام با مشکلات فراوان بوده است، اما دولت قدمهای اولیه را برای حل این مشکلات برداشته است و امروز در شهرهای بزرگ با تبدیل بنزین، آب و هوا متفاوت شده است.

رییس دولت تدبیر و امید از اختصاص بنزین یورو 4 برای شهر مشهد در سال 93 خبر داد وتصریح کرد:استفاده از 200 دستگاه اتوبوس و راهاندازی بخشی از مترو جزو طرحهایی است که در سال 93 دولت آن را اجرایی خواهد کرد.

روحانی با اشاره به اینکه دولت هر خدمتی را در استان خراسان انجام دهد در واقع به مردم در سراسر ایران خدمت کرده است؛ چرا که این شهر سالانه پذیرای 25 میلیون زائر است، تصریح کرد: خدمت به مردم خراسان در واقع خدمت به همه ایرانیان، شیعیان و عاشقان خاندان رسالت است.

وی با اشاره به صحبتهای امام جمعه مشهد در رابطه با معضل حاشیهنشینی مشهد و بافت فرسوده اطراف حرم امام رضا (ع)، گفت: فردا هیات دولت در شهر مشهد تشکیل جلسه میدهد و در دستور هیات دولت مساله بافت فرسوده اطراف حرم و حاشیهنشینی شهر مشهد قرار خواهد گرفت.

رییسجمهور خاطرنشان کرد: در طول سه سال آینده قدمهایی را برای خدمت به مردم برخواهیم داشت و این قول را در محضر حضرت ثامنالحجج میدهیم و امید است که شرمنده این حضرت نباشیم؛ چرا که دولت از همه تلاش و توان خود در این زمینه استفاده خواهد کرد.

رییسجمهور در ادامه با بیان اینکه 129 طرح عمرانی برای استان خراسان فردا در شورای اداری اعلام میشود، افزود: تمام این طرحها در سال 93 و 94 اجرا، تکمیل و انشاءالله افتتاح میشود.

وی در ادامه با اشاره به این که امروز منطقه در شرایط سختی قرار گرفته و مسلمانان در کشورهایی همچون عراق، سوریه، لبنان، فلسطین، لیبی و یمن گرفتار جنگهای داخلی و مداخلات قدرتهای خارجی هستند، افزود: دولت و ملت ایران بیشترین کمک را برای نجات مردم عراق از جمله کردها، سنیها و شیعیان و تمام مردم این سرزمین انجام داده است. البته در عراق مردم این کشور و مرجعیت بالاترین ایثار و فداکاری را انجام دادند اما اگر کمک دولت و ملت ایران نبود امروز شاهد استقرار امنیت نسبی در عراق و پاکسازی شهرها و مناطق از دست تروریستهای وحشی نبودیم.

رییس دولت تدبیر و امید افزود: اگر همت دولت و ملت ایران نبود شاهد پیروزی مردم غزه بر رژیم جنایتکار صهیونیستی نبودیم. امروز امنیت نسبی سوریه و لبنان در سایه تلاش دولت و ملت ایران بوده است.

روحانی در ادامه با بیان اینکه امروز دولت و ملت ایران وظیفه سنگینی بر عهده دارد که برای اجرای آن باید همه دست به دست هم دهیم و اختلافات را کنار بگذاریم، افزود: اشکال ندارد سلایق و افکار مختلف باشد، اما توسعه کشور، تعالی اخلاق و فرهنگ جامعه باید برای همه هدف باشد.

رییسجمهور با بیان اینکه دولت در زمینه سلامت، بیمه و تامین امنیت غذایی اقشار ضعیف جامعه تلاش کرده است، افزود: دولت حدود 10 میلیون نفر را زیر پوشش امنیت غذایی قرار داده و در شرایط تحریم توانست قدمهای مهمی را در زمینه سلامت مردم بردارد.

روحانی همچنین با تاکید بر لزوم وحدت و یکپارچگی قوای سه گانه در کشور خاطر نشان کرد : همگان باید بدانیم که چنانچه می خواهیم در زمینه های مختلف به توسعه علمی اقتصادی اجتماعی و فرهنگی و به پیشرفت در جامعه برسیم باید همه قوا در کنار یکدیگر باشند.

وی اضافه کرد:دولت ، مجلس ، قوه قضاییه، نیروهای مسلح ، مردم و سازمان های مردم نهاد و همچنین احزاب و اقشار مختلف جامعه همگان باید دست به دست یکدیگر بدهیم تا جامعه به پیشرفت برسد.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه تلاش دولت بر افزایش بیشتر وحدت و اتحاد در جامعه است ،اظهار کرد: دولت تلاش میکند که وحدت و اتحاد در جامعه بیشتر و بیشتر باشد و اخلاق ما اخلاق محمدی علوی و رضوی باشد.

وی با بیان اینکه امروز ما با افتخار به فرهنگ، قرآن، سنت پیامبر عظیم شأن اسلام سیره و راه و روش ائمه هدی خود تعالی اخلاق در جامعه را مورد نظر قرار می دهیم خاطر نشان کرد : امروز ما با افتخار به قرآن و سنت پیامبرمان به گونه ای که روح پیامبر اسلام و حضرت علی ابن موسی الرضا راضی و خوشنود باشد تعالی اخلاق را مورد نظر قرار می دهیم .

رئیس جمهور در پایان گفت: انشاء الله دولت ظرف جلسه ای که فردا برگزار میشود و همچنین پس از شورای اداری کشور خدماتی را که به استان خراسان عرضه خواهد کرد به اطلاع مردم این استان می رساند.

 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها