مرتضی سرهنگی در مراسم رونمایی از کتاب «دارساوین»:

خاطرات دفاع مقدس به جامعه انرژی می‌دهند/ ادبیات جنگ جوان می‌ماند

رئیس دفتر ادبیات پایداری حوزه هنری با بیان اینکه خاطرات دفاع مقدس به جامعه انرژی می‌دهند گفت: سربازان جنگ‌ها پیر می‌شوند اما ادبیات جنگ بخاطر نوشتن‌های مجدد جوان می‌ماند.
کد خبر: ۲۷۲۵۶۴
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۵ - 01January 2018

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، «مرتضی سرهنگی» رئیس دفتر ادبیات پایداری حوزه هنری در مراسم رونمایی از کتاب «دارساوین» که عصر امروز (دوشنبه، 11 دی ماه) در حوزه هنری برگزار شد، اظهار داشت: جنگ‌ها در یک روز و ساعت معینی آغاز و در روز و ساعت معینی به پایان می‌رسند اما دامنه مطالعات آن تا قرن‌ها ادامه دارد.

وی گفت:‌ دنیا این فرصت را برای زنده نگه داشتن ادبیات جنگ از دست نمی‌دهد چون این ادبیات به قیمت ویرانی‌ها، اسارت‌ها و مفقودالجسد شدن‌ها به وجود می‌آید. برای همین نسل به نسل به این ادبیات اضافه می‌شود چون جهان به انرژی این ادبیات نیاز دارد.

رئیس دفتر ادبیات پایداری حوزه هنری تصریح کرد: سربازان جنگ‌ها پیر می‌شوند اما ادبیات جنگ بخاطر نوشتن‌های تازه جوان می‌ماند و اگر آن را به درستی به کار گرفته شود برای رفع مشکلات جامعه به کار می‌آید.

سرهنگی افزود: کتاب «دارساوین» نشان داد قرار گرفتن یک نویسنده در کنار یک نظامی چقدر می‌تواند در رساندن یک اثر ادبی صحیح و دقیق کمک کننده باشد. بسیاری از کتاب‌های خاطره به دلیل عدم وجود مشاور نظامی دچار ضعف‌هایی است اما کتاب «دارساوین» به دور از این نقص است.

وی خاطر نشان کرد:‌ آثار ادبی ایران و دنیا در حوزه جنگ می‌خواهند قیمت تمام شده جنگ را روشن کنند تا مردم بفهمند چراغی که برای آن‌ها روشن است چه قیمتی دارد و قدر کشور و انقلاب خود را بدانند. خاطرات مقدمه شناخت جنگ است.

رئیس دفتر ادبیات پایداری حوزه هنری گفت: خاطرات، جنگ را برای ما بازنمایی می‌کند. بخاطر همین ژانر خاطره در دنیا طرفداران زیادی دارد و مردمی‌ترین گونه ادبی به شمار می‌آید.

سرهنگی اظهار داشت:‌خاطرات زمان دفاع مقدس مانند دانه‌ی گندم است که وقتی نوشته می‌شود مثل گندم‌زار می‌شود و سپس زمانی که خوانده می‌شود مثل یک قرص می‌ماند که به جامعه انرژی می‌دهد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار