افتتاح سالن «یادگار» در فرهنگسرای امام خمینی (ره) زنجان

سالن «یادگار» در فرهنگسرای امام خمینی (ره) زنجان با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افتتاح شد.
کد خبر: ۲۷۲۶۴۱
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲ - 03January 2018

افتتاح سالن« یادگار» در فرهنگسرای امام خمینی(ره) زنجانبه گزارش دفاع پرس از زنجان، «ناصر مقدم» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در مراسم افتتاحیه سالن «یادگار» در فرهنگسرای امام خمینی (ره) استان اظهار داشت: این فضا تا پیش از این به عنوان محل دپوی زباله استفاده می‌شد تا اینکه به فکر افتادیم از آن به نحو احسن استفاده کنیم و 110 متر زیربنا به مجموعه فرهنگسرا اضافه کنیم.

وی اعتبار هزینه شده در این سالن را 80 میلیون تومان عنوان کرد و افزود: کلنگ این سالن در 16 آبان‌ماه سال جاری بر زمین زده شد و در کمتر از دو ماه به بهره‌برداری رسید، هرچند در این سالن زیر ساخت‌هایی همچون موتورخانه، برق و گاز فراهم بوده و نیاز به اعتبار بالایی نداشت.

این مسئول هدف از احداث این سالن را ایجاد محیطی برای برنامه‌هایی چون شب شعر، نقد فیلم و کتاب و تمرینات موسیقی و تئاتر دانست و افزود: با توجه به نیاز استان و پیشرفت مناسب سالن یادگار در مدت کمتر از دوماه، فاز دوم این سالن نیز در طبقه فوقانی آن با عنوان سالن ماندگار احداث می‌شود.

مقدم از پیگیری‌های انجام گرفته برای اخذ مجوز سینما هنر و تجربه در زنجان خبر داده و تاکید کرد: تجهیز این محل توسط گروه سینماهای «هنر و تجربه» انجام گرفته و فیلم‌های هنری و تجربه در این محل اکران می‌شود تا عموم مردم بتوانند از آن استفاده کنند.

وی با اشاره به مشخصات فیلم‌های هنر و تجربه بیان داشت: در این فیلم‌ها بخش هنری فیلم بر بخش‌های فنی آن ارجحیت داشته و هر ماه تعداد زیادی از هنرمندان این رشته برای اکران فیلم‌های خود به زنجان خواهند آمد و شاهد توسعه فرهنگ و هنر سینمای زنجان خواهیم بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان ابراز امیدواری کرد تا یک ماه آینده، سالن «ماندگار» در طبقه فوقانی سالن «یادگار» نیز تکمیل شده و به عنوان پلاتوی هنرهای نمایشی مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار