یکی از حماسه‌سازان کربلای هویزه:

علم الهدی با لباس خدمت شهید شد

روز عملیات تنها كسی كه لباس فرم به تن داشت، شهید حسین علم‌الهدی بود. بچه‌ها می‌گفتند: برادر حسین! شما كه می‌دانید نیروهای بعثی به لباس فرم حساسیت دارند، چرا از آن استفاده می‌كنید؟ شهید علم‌الهدی با لبخند جواب نیروها را داد. بعدها معلوم شد كه وی لباس را به خاطر اینكه قرآن كوچكش را در زیر فانوسقه آن جای دهد، بر تن می‌كرده‌ است.
کد خبر: ۲۷۳۰۳۱
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۲ - 06January 2018

گروه حماسه و جهاد دفاع پرس: شانزدهم دی ماه هر سال یادآور حماسه شهیدان مظلوم هویزه است. شهیدانی که با سلاح ایمان در مقابل دشمنان دین خدا ایستادند و خاک هویزه را با خون مطهر خویش، رنگین کردند.

«موسی شریف» یکی از حماسه سازان کربلای هویزه در خصوص آن روز اظهار داشت: در شب عملیات هویزه بچه‌ها به دو دسته تقسیم شدند که فرماندهی یکی از آن‌ها بر عهده شهید سیدحسین علم‌الهدی بود. در این عملیات حدود ۳۰۰ نفر شرکت داشتند که قبل از شروع عملیات بنا به دستور بنی‌صدر ملعون از شرکت برادران سپاه به بهانه ضعف تاکتیکی ممانعت به عمل آمد.

شهید علم الهدی با لباس سپاه به شهادت رسید/ خیانت بنی صدر عامل شهادت رزمندگان شد

شهید علم‌الهدی در دل شب بچه‌های اصفهانی را که بالغ بر ۴۰ نفر بودند توجیه کرد و سرانجام سازماندهی نیرو‌ها در ساعت ۱۲ شب خاتمه یافت. بعد از ساعتی، شهید علم‌الهدی درخواست آب گرم کرد. در پاسخ نگاه‌های تعجب آمیز بچه‌ها گفت: «می‌خواهم امشب به دیدار خدا نائل شوم».

بعد از استحمام، شهید غفاری گفت: نگذارید علم‌الهدی در عملیات شرکت کند، اما اصرار بچه‌ها بیهوده بود. شهید علم‌الهدی در حالی که تبسمی بر لب داشت، تصمیم قطعی خود را مبنی بر شرکت در عملیات به اطلاع همگان رساند. سپس دستور داد که بچه‌ها همگی لباس‌های نو به تن کنند.

شب عملیات، ساختمان سپاه مقر استراحت بچه‌ها بود. اما هیچ کدام از بچه‌ها آن شب را نخوابیدند. صبح روز بعد علم‌الهدی اذان گفت و نماز جماعت برگزار شد. پس از نماز و صرف صبحانه‌ای مختصر، به منطقه عملیاتی اعزام شدیم.

شهید علم الهدی با لباس سپاه به شهادت رسید/ خیانت بنی صدر عامل شهادت رزمندگان شد

گروه علم‌الهدی خط شکن بود و در منطقه به برادران ارتش ملحق شد. فرمانده نیرو‌های ارتش که آشنایی چندانی با منطقه عملیاتی نداشت با بهره‌گیری از اطلاعات و عملیات سپاه آشنایی کاملی با منطقه عملیاتی پیدا کرد. روز عملیات تنها کسی که لباس فرم به تن داشت، شهید سید حسین علم‌الهدی بود. بچه‌ها می‌گفتند: برادر حسین! شما که می‌دانید نیرو‌های بعثی به لباس فرم حساسیت دارند، چرا از آن استفاده می‌کنید؟

شهید علم‌الهدی با لبخند جواب نیرو‌ها را داد. بعد‌ها معلوم شد که وی لباس را به خاطر اینکه قرآن کوچکش را در زیر فانوسقه آن جای دهد، بر تن می‌کرده است. ساعت ۱۰ صبح عملیات با رمز «الله اکبر» آغاز شد. در تمامی منطقه دو خط از نیرو‌های عراقی وجود داشت که یکی از آن‌ها به نام ابوسعید تا هویزه پیش آمده بود. در نیم ساعت اول آغاز عملیات، برادران سپاه اسرای زیادی گرفتند و با بی‌سیم از ارتش کسب تکلیف کردند. از سوی ارتش دستور رسید که دست نگهدارید و در همین حال اولین هواپیمای عراقی وارد منطقه شد.

شهید علم الهدی با لباس سپاه به شهادت رسید/ خیانت بنی صدر عامل شهادت رزمندگان شد

۵۰۰ متر عقب‌نشینی تاکتیکی انجام شد که این ۵۰۰ متر به پنج کیلومتر تبدیل شد. طی درگیری مجددی که به وجود آمد، گلوله‌ای به سر حسین علم‌الهدی اصابت کرد و به شهادت رسید. دیگر برادران نیز در همان منطقه‌ای که نام کنونی‌اش «مزار حماسه‌سازان هویزه» است، به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار