با شهدای عملیات «کربلای ۵» (۱)؛

شهید علی عبدلی: مردم را ناراضی نکنید

روحانی شهید «علی عبدلی» در بخشی از وصیت‌نامه خود نوشته است: ای کسانی‌که هنوز با این انقلاب و برنامه‌های خدا هماهنگ نشدید، فرصت را غنیمت شمرید و برگردید که فرصت از دستتان می‌رود.
کد خبر: ۲۷۳۱۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۳:۴۵ - 08January 2018

شهید علی عبدلی: این‌قدر نسبت به انقلاب و اسلام و ملیت خود بی‌تفاوت یا خائن نباشید

به گزارش دفاع پرس از کرمان، شهید «علی عبدلی» فرزند «محمد» دی‌ماه سال ۱۳۳۷ در روستای «بهنوئیه» شهربابک به دنیا آمد. دوران کودکی در روستا پرورش یافت. چند سالی را به صورت شبانه درس خواند و علاقه خاصی به حوزه داشت. چهارسال در حوزه علمیه قم درس طلبگی را خواند و به کار‌های تبلیغی روستا پرداخت و در این مورد بسیار موفق بود و برضدّ رژیم ستم‌شاهی با شجاعت سخنرانی می‌کرد.

پس از آن‌که دشمن جنگ تحمیلی را شروع کرد، بیشتر اوقات را در جبهه‌های حق علیه باطل بود و سرانجام درعملیات «کربلای ۵» در شلمچه به دست دشمن اسیر و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

یکی از خصوصیت‌های شهید روحانی «علی عبدلی»، اعتقاد به ولایت فقیه و پیروی از دستورات حضرت امام خمینی (ره) بود که در تمام مراحل زندگی به کار می‌بست.

ساده زیستی وی که برگرفته از جمله حضرت امام راحل بود که فرمودند: «اگر بخواهید بی‌خوف و هراس درمقابل باطل بایستید و از حق دفاع کنید و ابرقدرتان و سلاح‌های پیشرفته آنان و شیاطین و توطئه‌های آنان در روح شما اثر نگذارد و شما را از میدان به‌در نکند، خود را به ساده زیستن عادت دهید و از تعلق قلب به مال و منال و جاه و مقام بپرهیزید.» بسیار ساده می‌زیست و همیشه به فکر محرومان و خدمت به انسان‌های ناتوان بود و خواسته‌ای از فرد یا کسی نداشت.

در ادامه به بخشی از وصیّت‌نامه این شهید والامقام می‌پردازیم:

اینجانب «علی عبدلی»، بنده گناه‌کار خدا [هستم] که از درگاهش طلب مغفرت می‌کنم و با همه وجود نافرمانی‌هایی که داشته‌ام، چشم به کَرَم آن کریم دوخته و امیداوارم حقوقی که برمن داشته و دارد که نتوانسته‌ام انجام دهم، بر من ببخشد.

مطلبی که دارم به ملت ایران چیز تازه‌ای نیست، ولی تذکر است و آن این‌که شما ان‌شاءالله پیروز خواهید شد. مبادا شما را غرور بگیرد و دنیا فریب‌تان بدهد، همان‌طور که مسلمانان صدراسلام را فریب داد که بعد از رسول خدا «ص» با اهل بیت محمد (ص) چنان کردند که شنیده‌اید.

امروزهم فرزندان همان پیامبر (ص) و همان حسین (ع) و فرزند زهرا (س)، روح خدا، ابراهیم بت شکن در پیش شما هستند، مبادا آن‌ها را فراموش کنید که خدا را فراموش کرده‌اید و گمراه خواهید شد و دیگر این‌که این نظام جمهوری اسلامی را تا آن‌جا که می‌توانید تقویت کنید و از هیچ کوشش و تلاشی کوتاهی نکنید که خدا ناظر بر شما است.

یکی از نقشه‌هایی‌ که دشمن همیشه داشته، تحریف خط اصیل انقلاب و از بین بردن شخصیت سران و دلسوز آنان و کورکردن راه انقلاب و ادامه آن است که در صدد پیاده کردن آن هستند.

صحبت دیگرم برای گروهی دیگر از مردم می‌باشد، آن‌ها که هنوز نخواسته‌اند بیدار شوند و گاه‌گاهی فریب شیطان را می‌خورند و به ناموس و دین و مملکت خود خیانت می‌کنند، به آن‌ها دوستانه عرض می‌کنم که بیدار شوید، دست از شیطنت بردارید. گران‌فروشی نکنید، کم‌کاری نکنید، مردم را ناراضی نکنید، این‌قدر نسبت به انقلاب و اسلام و ملیت خود بی‌تفاوت یا خائن نباشید، عذاب الهی بسیار سخت است، دل بچه‌های شهیدان و پدران و مادران آن‌ها را نرنجانید، که رنجاندن آن‌ها رنجاندن روح خدا است و اذیت کردن آن‌ها، اذیت کردن حسین (ع) و ائمه معصومین (ع) و رسول خدا است.

پس‌ ای کسانی‌که هنوز با این انقلاب و برنامه‌های خدا هماهنگ نشدید، فرصت را غنیمت شمرید و برگردید که فرصت از دستتان می‌رود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار