افزایش سطح آماده باش نظامیان صهیونیست از بیم ششمین جمعه خشم فلسطین

ارتش رژیم صهیونیستی برای مقابله با ششمین جمعه خشم فلسطین از زمان تصمیم شوم ترامپ، سطح آماده‌باش نیرو‌های خود را در قدس، کرانه باختری و مرز‌های نوار غزه افزایش داد.
کد خبر: ۲۷۳۶۶۴
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳ - 12January 2018

افزایش سطح آماده باش نظامیان صهیونیست از بیم ششمین جمعه خشم فلسطینبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از خبرگزاری فلسطین‌الیوم، در حالی که انتفاضه قدس وارد ششمین هفته خود شده است، شعله‌های این انتفاضه همچنان در شهر‌های فلسطین زبانه می‌کشد.

فلسطینیان از همه امکانات موجود برای مقابله با رژیم صهیونیستی و در واکنش به تصمیم شوم دونالد ترامپ در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، استفاده می‌کنند.

پنج هفته از عملیات میدانی شهروندان فلسطینی علیه نظامیان صهیونیست گذشت که آخرین مورد آن شهادت ۲ جوان فلسطینی در اردوگاه البریج و نابلس و پیش از آن عملیات قهرمانانه نابلس بود که منجر به هلاکت یک شهرک‌نشین صهیونیست شد.

عملیات نابلس اولین عملیات ضد صهیونیستی بعد از تصمیم شوم ترامپ بود و به عقیده تحلیلگران، این عملیات به انتفاضه قدس قدرت ادامه و گسترش دادن دامنه عملیات میدانی را می‌دهد.

در ساعات پایانی شب گذشته، ارتش رژیم صهیونیستی حالت آماده باش نظامیان خود در قدس، کرانه باختری و در مرز‌های نوار غزه را از بیم ششمین جمعه خشم افزایش داد.

واصف عریقات کارشناس نظامی فلسطینی معتقد است که انتفاضه فلسین با توجه به باقی ماندن دلایل آغاز آن یعنی تصمیم ظالمانه آمریکا درباره قدس و ادامه تجاوز‌های رژیم صهیونیستی و شکست گزینه سازش در تحقق هرگونه دستاوردی، تشدید خواهد شد.

وی افزود: باب هرگونه احتمال در خصوص استفاده فلسطینی‌ها از گزینه‌های میدانی مانند عملیاتی که سه‌شنبه گذشته در نابلس رخ داد و منجر به هلاکت یک شهرک‌نشین شد، باز است و این امر بدترین کابوس برای اسرائیل به شمار می‌رود.

با شهادت ۲ جوان فلسطینی در روز شنبه شمار شهدای فلسطین از لحظه تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا درباره قدس تاکنون، به ۱۸ نفر رسیده است.

ترامپ روز چهارشنبه ۱۵ آذر ماه قدس را پایتخت فلسطین اشغالی اعلام کرد و به دولتش دستور داد مقدمات کار برای انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس را فراهم کنند. این تصمیم ترامپ با محکومیت‌های جهانی مواجه شد.

انتهای پیام/ ۱۱۱

نظر شما
پربیننده ها