رضایی در گفت‌وگو با دفاع پرس عنوان کرد؛

اهمال چین در امدادرسانی/ وزارتخانه‌های دخیل در سانحه نفتکش سانچی پاسخگو باشند

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: سوالات و ابهاماتی درباره حادثه سانچی وجود دارد و جای سئوال است که چرا وزارت نفت، وزارت امور خارجه و وزارت کار در این زمینه سکوت کرده‌اند.
کد خبر: ۲۷۴۰۶۴
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۶ - 15January 2018

اهمال چین در امدادرسانی/ وزارتخانه‌های دخیل در سانحه نفتکش سانچی پاسخگو باشند«محمدابراهیم رضایی» عضو کمیسیون امنیت ملی و نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس درباره نظر این کمیسیون پیرامون سانحه نفتکش سانچی اظهار داشت: علی ربیعی وزیر کار و محمد مهدی برومندی نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس به عنوان نمایندگان ایران برای بررسی حادثه آتش‌سوزی نفتکش سانچی به کشور چین اعزام شده‌اند که تا دریافت گزارش دقیق و جامع آنها از زوایای این حادثه، نمی‌توانیم تصمیم قاطعی بگیریم.

این نماینده خانه ملت با اشاره به عدم تعهد مسئولان چینی مبنی بر امدادرسانی در این حادثه افزود: اگر از روز اول چینی‌ها به طور جدی برای کمک می‌رفتند شاید شاهد چنین فاجعه‌ای نبودیم.

وی با اشاره به اینکه این حادثه حدود 130 میلیون دلار خسارت برجا گذاشت، تصریح کرد: خسارات مالی ناشی از این حادثه از سوی بیمه جبران می‌شود و هزینه‌ای متوجه ایران نیست.

رضایی گفت: این حادثه قطعا یک مقصر داشته و باید با پیگیری‌های مسئولان وزارت خارجه از طریق بین‌الملل این موضوع شفاف شود و بیمه‌گذاران این کشتی و محموله نفتی، موظف به پرداخت غرامت هستند.

وی با بیان اینکه هنوز زاویای این حادثه مشخص نیست، افزود: سوالات و ابهاماتی در این زمینه وجود دارد و جای سئوال است که چرا وزارت نفت، وزارت امور خارجه و وزارت کار در این زمینه سکوت کرده‌اند.

نماینده خانه ملت با اشاره به اینکه نیروهای قراردادی در این کشتی حضور داشتند و در این راه جان خود را از دست دادند، خاطرنشان کرد: سال‌هاست که میان نیروهای قراردادی، رسمی و پیمانی تبعیض وجود دارد و با تدابیر مجلس و دولت باید شرایطی بوجود آید تا افراد با هر نوع رابطه استخدامی با شرکت دولتی و غیر دولتی احساس تبعیض نکنند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار