سردار سلامی:

مردم سوریه سرزمین خود را گورستان متجاوزین خواهند کرد/ در صورت تجاوز به سوریه پاسخ های میدانی و روشنی داریم

جانشین فرمانده کل سپاه در خصوص سوریه گفت: آنچه که اهمیت دارد این است که ملت و نظام سوریه تصمیم گرفته است که از خود دفاع کند و تاریخ نشان داده که هر ملتی که تصمیم بگیرد از خود دفاع نمایند، سرانجام سرزمین خود را گورستان متجاوزین خواهد کرد.
کد خبر: ۲۷۴۲
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۲ - 03September 2013

مردم سوریه سرزمین خود را گورستان متجاوزین خواهند کرد/ در صورت تجاوز به سوریه پاسخ های میدانی و روشنی داریم

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار سرتیپ حسین سلامی جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همایش "سوریه سنگرمقاومت" اظهار داشت: در آستانه یک نقطه عطف راهبردی در سرنوشت منطقه و به نوعی در دنیای اسلام هستیم، احتمال وقوع واقعه ای سنگین با پیامدهای جغرافیای وسیع وجود دارد، یک التهاب روانی سیاسی تحت تاثیر نظام سلطه و دنیای استکبار با مدیریت امریکا به وجود آمده است.

وی افزود: آنچه که امروز شاهد آن هستیم در اصل تراکم شکست های امریکا و متحدین غربی و منطقه ای آن در اعمال استراتژی های سه دهه گذشته است، منطقه ای که با نام خاور میانه یا غرب آسیا معروف است دارای چهار موضوع کلیدی است که راهبرد نظام سلطه حول آن شکل گرفته است: 1- اسلام؛ 2 - انرژی؛ 3- ژئوپولوتیک؛ 4- امنیت رژیم صهیونیستی.

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: این چهار موضوع اساسی، پیکره بندی اصلی راهبردهای امریکا در منطقه را شکل داده است. شکست های استراتژیک امریکا حول این چهار مورد کلیدی عامل تغییر سیاست های امریکا در منطقه شده است.

وی تغییر نظام های نامطلوب و غیر دلخواه امریکایی ها در منطقه و همسو سازی همه آنها با این کشور در خاورمیانه را یکی از برنامه های امریکا در منطقه دانست و تصریح کرد: تحولات نظامی که بازتاب برنامه های امریکا در منطقه بوده، نشان می دهد که امریکا فضای مناسبی را برای تنظیم تنفس و برنامه های خود نداشته است. در این منطقه، هم نفت و هم ژئوپولتیک وجود دارد که سبب می شود که امریکا از آنها به عنوان اهرم تنظیم کننده روابط  خود در تمام دنیا استفاده کند.

سردار سلامی تاکید کرد: امریکایی ها به دنبال این هستند که اسلام امریکایی را در مقابل اسلام انقلابی قرار دهند تا بتوانند مزیت ها و برانگیختگی که ناشی از اسلام انقلابی است را در قالب یک اسلام جعلی و امریکا ساخته، استحاله کنند و از اسلام تصویری سازند که متناسب با نیازهای آنها باشند.

جانشین فرمانده کل سپاه افزود: خاورمیانه و اسلام در مرکز مبادلات اقتصادی قرار دارند؛ بنابراین امتیازات و مزایای ژئوپولوتیک و استراتژیک خاورمیانه در کنار نفت، به امریکایی ها این ایده را القا کرده است که برای دهه های متمادی باید مرکز ثقل برنامه های آنان در این منطقه باشد.

وی با اشاره به شکست های آمریکا در منطقه ادامه داد: سوریه شعاع نفوذ امریکایی ها را کم کرده است. موج بیداری اسلامی یک واقعیت است که در کنار برنامه های امریکا در حال عمل کردن است و امریکا نیز یک تلاش سنگین و گسترده برای رسیدن به اهداف خود در منطقه انجام می دهد.

هر مداخله نظامی امریکا در منطقه کاملا با شکست مواجه می شود

سردار سلامی با اشاره به شکست آمریکا در عراق در کنار صرف هزینه های گزاف، تصریح کرد: حمله به عراق جز فرسوده کردن و نزول قدرت ارتش امریکا هیچ حاصل دیگری نداشته است. آیا این درس عبرت برای امریکا کافی نیست؟ آیا امریکای ها با این مداخلات توانسته اند مانع از گسترش تروریسم شوند؟ آیا این مداخلات یک رهآورد مثبت برای ملت ها و پیروزی برای امریکا قلمداد می شود؟

وی ضمن بیان برخی از نتایج مداخلات آمریکا در منطقه، تاکید کرد: این مداخلات چیزی جز توسعه فساد، وحشت، ترور و ناامنی برای مردم دنیا نداشته است.

جانشین فرمانده کل سپاه استراتژی امریکا جهت ایجاد امنیت برای رژیم صهیونیستی را شکست خورده دانست و ادامه داد: ما واقعیات منطقه را می بینیم؛ این استراتژی شکست خورده است و اگر برخی معتقدند این چنین نیست، چرا رژیم صهیونیستی در جنگ های 33 روزه، 22 روزه و 8 روزه در مانده ماند؟

سردار سلامی نتیجه مداخلات نظامی آمریکا در منطقه را افزایش روحیه جهاد و ایستادگی دانست و تصریح کرد: مطمئنا ما با تجربه های خود پاسخ های میدانی و روشنی در این رابطه داریم. سنت های الهی تبدیل ناپذیرند و روند های جاری در منطقه، عبرت های بزرگی را به همه جهان نشان داده که اگر قدرت ها بدون تکیه به آنها سیاست های خود را دنبال کنند محکوم به تجربه دوباره آنها خواهند بود.

اگر قدرت ها از جنگ محدود سخن بگویند اشتباه بزرگی مرتکب شده است

وی با اشاره به باتلاقی بودن منطقه برای متجاوزان افزود: این منطقه همانند باتلاقی است که هر قدرتی بیشتر در ان دست و پا بزند بیشتر فرو می روند، این قدرت خواه امریکا باشد یا غیر آن. این منطقه شبیه به آتش فشان است که اگر فعال شود قابل کنترل و مهار نیست و ما به دولت امریکا هشدار می دهیم که مرتکب این اشتباه نشوند. ما در معرض یک آزمون جدی هستیم. برای امریکا زمان تجربه این آزمون گذشته است و رکود اقتصادی امریکا نیز ناشی از تجربه تکراری آنان است.

جانشین فرمانده کل سپاه افزود: ما یک یک تجربه بزرگ داریم که با مداخله نظامی نمی توان یک مساله را حل نمود؛ بنابراین توصیه می کنیم که آمریکا وارد این باتلاق خود ساخته نشود. آیا کسی می تواند تضمین کند تجاوز به سوریه تنها محدود به این کشور می ماند؟ ایا آتش زدن انبار باروت می تواند توسط  طرح های روی میز مهار شود.

ما راهی جز بازگشت به واقعیت نداریم

سردار سلامی مقاومت مردم و ارتش سوریه را قابل تحسین دانست و اظهار داشت: سوریه کشوری است که به عنوان یکی از تکیه های مقاومت در معرض تهاجمات خارجی قرار گرفته است؛ سوریه امروز بیش از 5 دهه است که در مقابل رژیم ضهیونیستی مقاومت می کند. سوریه کشوری بزرگ است که داری مردمی سخت کوش و مقاوم می باشد.

وی به تصمیم گیران استراتژیک و کارگردانان امنیت ملی در  امریکا و کشورهای که تصمیم گرفته اند در تهاجم آینده به امریکا کمک کنند توصیه کرد که وارد این یک بازی خطرناک نشوند و ادامه داد: رژیم صهیونیستی که محرک اصلی این تجاوز است، باید در برنامه های خود تجدید نظر کند؛ چرا که برخورد احساسی برای امریکا و رژیم صهیونیستی خطرناک است. ما به آنها هشدار می دهیم که باز هم  مرتکب این اشتباه نشوند.

جانشین فرمانده کل سپاه تصریح کرد: آمریکایی ها نباید تصور کنند که سوریه در محیط بین الملل تنهاست. آنچه که اهمیت دارد این است که ملت و نظام سوریه تصمیم گرفته اند که از خود دفاع کنند و تاریخ نشان داده که هر ملتی که تصمیم بگیرد که از خود دفاع نماید، سرانجام سرزمین خود را گورستان متجاوزین خواهد کرد.

نظر شما
پربیننده ها