سهیل کریمی در همایش سوریه سنگر مقاومت:

سوریه تاوان حمایت از مقاومت را می دهد/ سوریه از 18 کشور دنیا اسیر دارد

این مستند ساز گفت: ما فقط در ایران دنبال عمارها هستیم؛ اما عمارها در سوریه زیادند و حتی مسیحی ها هم برای ما عمار محسوب می شوند. همه افرادی که در محور مقاومت هستند برای ما عمار هستند
کد خبر: ۲۷۴۵
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۷ - 04September 2013

سوریه تاوان حمایت از مقاومت را می دهد/ سوریه از 18 کشور دنیا اسیر دارد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سهیل کریمی مستندساز در همایش "سوریه سنگر مقاومت" اظهار داشت: حدود 50 روز است که از سوریه برگشته ام و وقایعی را آنجا دیدم که متاسفانه به شکل صحیح مخابره نمی شود.

وی با اشاره به حضور خود در ریس و حلب، ادامه داد: سوریه چوب حمایت از ایران و خط مقاومت را می خورد. مردم مظلوم سوریه که بسیار مظلوم می باشند حکومت و کشور خود را دوست دارند؛ چرا که اگر غیر از این بود مانند سایر کشورهای که بیداری اسلامی در آنها رخ داده با دولت خود می جنگیدند و ان را را سرنگون می کردند.

این مستندساز افزود: سال گذشته و امسال در سوریه بودم و افرادی از برادران شیعه را می دیدم که برای دفاع وطنی و از سوریه به میدان آمده بودند و مقابل دشمن مشترکشان می جنگند. در سوریه المپیک آدم کشی راه افتاده است. خود حکومت سوریه از 18 کشور دنیا اسیر دارد.

وی تصریح کرد: کسانی که داعیه این را دارند که مردم سوریه علیه حکومت خود قیام کرده اند، بیایند و نشان دهند مردم سوریه چه کسانی هستند. آیا این 18 یا 20 کشوری که به اسم جهاد می آیند و کثیف ترین کارها را انجام می دهند، مسلمانند؟

کریمی تاکید کرد: افرادی که با دلارهای نفتی به سوریه آمدند، تا بن دندان دیکتاتورند و ادعا می کنند که برای آزادی مردم سوریه آمده اند. طرف دیگر قصه خودمان هستیم چون برگزار کردن همایش و شعار دادن برای سوریه فایده ای ندارد.

وی افزود: همه این تأییدها و همراهیها چیزی جز بدهی این افراد به دنیای استکبار نیست. یکی از شیعیان شهر نوپل و سربند "یا زهرا" و "حیدر کرار" را به من داد و گفت: اگر ایران رفتید به آقا بگویید که فدایی ایشان هستیم و برای آرمان های انقلاب می جنگیم. مردم نوپل خودشان می جنگند و خودش اداره همه چیز را به دست گرفتند.

این مستند ساز خاطرنشان کرد: ما فقط در ایران دنبال عمارها هستیم؛ اما عمارها در سوریه زیادند و حتی مسیحی ها هم برای ما عمار محسوب می شوند. همه افرادی که در محور مقاومت هستند برای ما عمار هستند ولی ما باید تکلیف خودمان را با این جریان مشخص کنیم. آیا همچنان باید بنشینیم و شعار بدهیم و منتظر باشیم همان بلای مردم عراق و تبانی صدام به وجود آمد، برای سوریه هم به وجود بیاید؟

کریمی در پایان گفت: اگر بی تفاوت باشیم و حکومت سوریه به دست جریان علیه محور مقاومت بیافتد، حاضرم به مقدساتم قسم بخورم خیلی زود خواهیم دید که خمپاره ها فرودگاه بین المللی دمشق را نمی زنند، بلکه فرودگاه بین المللی امام خمینی را میزنند. مردم سوریه به صورت اکثریت در انتخابات شرکت کردند و رای دادند و حکومت خود را می خواهند. فکر می کنم باید بازنگری در آرمان ها صورت بگیرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار