مشاور تولیت آستان قدس رضوی:

اقتدا به شهدا سعادت اخروی ما را به همراه خواهد داشت

حجت­‌الاسلام فرازی‌نیا گفت: اگر به شهدا که مدل زندگی مادی‌شان مانند ما بوده اقتدا کنیم و مثل آن‌ها بشویم، اگر شهادت هم نصیب‌مان نشد، در قیامت به عنوان صالحین در نزد آن‌ها حاضر خواهیم شد.
کد خبر: ۲۷۴۸۱۶
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۶ - 20January 2018

اقتدا به شهدا سعادت اخروی ما را به همراه خواهد داشتبه گزارش دفاع پرس از مشهد، در سالگرد عملیات پیروزمندانه «کربلای ۵» و به مناسبت سالگرد شهادت سردار شهید «علی­ اصغر حسینی محراب» فرمانده تیپ ۸۸ انصارالرضا (ع) و شهیدان «حسین­ علی نوری»، «حسین زند»، «مهدی قیاسی»، «محمودنصرآبادی»، «ولی‌الله هنرمند»، «سید علی کشمیری» و «علیرضا قادرپناه» از شهدای اطلاعات عملیات لشکر ویژه شهدا که در عملیات «کربلای ۵» به درجه رفیع شهادت نائل آمدند، مراسم گرامی‌داشتی با عنوان «آیه­‌های اخلاص» امشب (شنبه) با حضور جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس و خانواده معظم شهدا در تالار همایش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد.

حجت‌الاسلام «عباس فرازی‌نیا» مشاور تولیت آستان قدس رضوی در این مراسم طی سخنانی اظهار داشت: نام این هشت شهید اطلاعات عملیات نشان از آن دارد که این شهدا، جوانان قرآنی و ولایی بودند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما هر روز در نمازهای‌مان از خداوند می­‌خواهیم که ما را به راه راست هدایت کند. صراط مستقیمی که خداوند، بندگانی را که به آن‌ها نعمت ارزانی داشته به آن رهنمون ­کرده است.

حجت‌الاسلام فرازی‌نیا خاطرنشان کرد: در منظر خداوند انبیاء، صدقین، شهدا و صالحین کسانی هستند که خداوند به آن‌ها نعمات خود را ارزانی داشته است.

مشاور تولیت آستان قدس رضوی گفت: در دعاهای‌مان از خداوند خواسته‌ایم که ما را جزو شهدا قرار دهد، اما شاید تقدیر الهی بر آن باشد که با مرگ از دنیا برویم. فلسفه حضور در مراسم شهدا این است که اگر توفیق شهادت را نداشتیم نام ما را به احترام شهدا در لیست صالحین ثبت و ضبط کنند.

وی ادامه داد: اگر به شهدا که مدل زندگی مادی‌شان مانند ما بوده اقتدا کنیم و مثل آن‌ها بشویم، اگر شهادت هم نصیب‌مان نشد، در قیامت به عنوان صالحین در نزد آن‌ها حاضر خواهیم شد.

مشاور تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: توجه ویژه به نماز، انس با قرآن، جدیت در ترک گناه، ولایت­‌پذیری و توجه به حضرات معصومین، از جمله خصوصیات برجسته‌ای است که در سیره عمومی شهدا در دوره‌های مختلف تاریخ کشورمان به عنوان الگو دیده می­‌شود.

حجت‌الاسلام فرازی‌نیا در پایان خاطرنشان کرد: اگر با تدبر زندگی‌نامه و وصایای شهدا را که آیینه تمام نمای این عزیزان است مطالعه کنیم و آن‌ها را در زندگی فردی و اجتماعی خود به‌کار ببندیم مطمئناً به شهدا اقتدا کرده‌ایم و دنباله‌رو این واصلان به حق هستیم.

خاطرنشان می‌شود در ابتدای این مراسم، «سید مجید ایافت» از فرماندهان لشکر ویژه شهدا، در سخنانی ضمن بازخوانی عملیات «کربلای ۵»، نقش این لشکر را در پیشبرد این عملیات تشریح کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار