"محمد احسانی" به پشت صحنه "حکایت عاشقی" رفت

بازدید معاون نظارت سازمان سینمایی از تولید یک فیلم دفاع مقدس

احسانی در بازدید از این پروژه سینمایی حکایت عاشقی گفت: این فیلم نیز از آنجا که یادآور مظلومیت مردم بی دفاع حلبچه و روابط انسانی و برادرانه مردم ایران با آنهاست و همچنین گوشه ای از جنایات رژیم بعثی عراق و حامیان غربی شان را نشان می دهد، جزو اولویت های مضمونی سازمان است
کد خبر: ۲۷۴۹۴
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۵ - 08September 2014

بازدید معاون نظارت سازمان سینمایی از تولید یک فیلم دفاع مقدس

معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی در روند بازدیدهای خود از پشت صحنه فیلم های سینمایی،عصر شنبه 15 شهریور، از پشت صحنه فیلم «حکایت  عاشقی» به کارگردانی احمد رمضان زاده بازدید و با عوامل این فیلم درباره روند تولید آن گفت و گو کرد.

به گزارش سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس، محمد احسانی در بخشی از سخنان خود با اشاره به خاستگاه تمدن و سبقه فرهنگی  مردم کرستان از آنان به عنوان یکی از اصیل ترین اقوام ایرانی یاد کرد.

وی تاکید کرد یکی از سیاست های سازمان سینمایی استفاده ازظرفیت وقایع و حوادث جنگ تحمیلی در سوژه ها و فیلمنامه هاست. این فیلم نیز از آنجا که یادآور مظلومیت مردم بی دفاع حلبچه و روابط انسانی وبرادرانه مردم ایران با آنهاست و همچنین گوشه ای از جنایات رژیم بعثی عراق و حامیان غربی شان را نشان می دهد جزو اولویت های مضمونی سازمان است که امیدواریم با تلاش دوستان شاهد محصولی خوب و دارای ارزش های سینمایی باشیم.

در این دیدارآزیتا موگویی (مدیرتولید) و احمد رمضان زاده (کارگردان) در مورد روند اجرایی کار توضیحاتی ارائه کردند.موگویی با اشاره به سنگینی پروژه های جنگی  گفت: بخش هایی از کار در فرانسه و بخش هایی در حلبچه فیلمبرداری خواهد شد  که مشغول هماهنگی های لازم هستیم ، بخشی از کار را نیز با دکورهای بسیار دقیقی که آقای مهرگان انجام داده اند پیش میبریم.

در ادامه، احمد رمضان زاده نیز یادآوری شد: تمام تلاشمان را کردیم که فضای دهه 60 و 70 را بازسازی کنیم و اتفاقات آن مقطع زمانی را همانطور که رخ داده  اجرایی کنیم، بخش هایی از فیلم را درمکان های واقعی این فاجعه عظیم قرن  فیلمبرداری خواهیم کرد.

وی همچنین گفت: اکثر بازیگران به گویش کردی مسلط  است، تا بخش رئالیسم کار به نحو مطلوب در فیلم نمایان شود.وی اضافه کرد بهرام رادان در نقش خبرنگار فیلم بسیار با انرژی حضور دارد و تمام تلاش خود را برای پیدا کردن نقش و نزدیکی با فضای آن سال ها و فیلم انجام می دهد.

در پایان این دیدار محمد احسانی گفت: با توجه به پروژه های در حال ساخت امسال در زمینه دفاع مقدس، کودک و اجتماعی، انشاالله امسال  جشنواره متفاوت و متنوعی را به لحاظ موضوعی شاهد خواهیم بود.

«حکایت عاشقی» با فیلمنامهای از احمد رمضان زاده؛ قصه عشق یک خبرنگار ایرانی به یکی از آوارگان شیمیایی حلبچه، یک درام عاشقانهای در بر بستر فجایع بمباران شیمیایی عراق است.

در این فیلم بهرام رادان، قطب الدین صادقی، شیلان رحمانی وجمعی از بازیگران تئاتر کرد به ایفای نقش میپردازند. عوامل اصلی: مسعود جعفری جوزانی (تهیه کننده)، محمد آلادپوش به عنوان (مدیر فیلمبرداری)، مشکین مهرگان (مدیر هنری صحنه)، ایرج شهرزادی( صدابردار) این اثر هستند.

در بخشهای پایانی این بازدید، یکی از سکانس های این اثر سینمایی که در بیمارستان اتفاق می افتد فیلمبرداری شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار