مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد:

اساتید دانشگاه نقش مؤثری در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت دارند

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهمیت ارائه درس «آشنایی با دفاع مقدس» در دانشگاه‌ها، گفت: اساتید دانشگاهی نقش مؤثری در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به دانشجویان و نسل جدید دارند.
کد خبر: ۲۷۴۹۵۴
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۸ - 21January 2018

اساتید دانشگاه نقش مؤثری در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت دارندبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از یاسوج، نشست تخصصی هم‌اندیشی درس «آشنایی با دفاع مقدس» امروز در اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

سرهنگ پاسدار «امیرعباس آسمند» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با اشاره به ضرورت توجه به ارائه دو واحد درس «آشنایی با دفاع مقدس» در مراکز آموزش عالی استان، اظهار داشت: اساتید دانشگاهی نقش مؤثری در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به دانشجویان و نسل جدید دارند.

وی از معاونین آموزشی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی استان خواست هماهنگی لازم جهت ارائه درس «آشنایی با دفاع مقدس» را در واحدهای دانشگاهی و مراکز زیرمجموعه خود داشته باشند.

آسمند عنوان کرد: دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، اساتید هیئت علمی مجرب و مورد اعتماد دارای سابقه حضور در دوران دفاع مقدس یا عضو بسیج را به اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان معرفی کنند تا مراحل آموزش و مجوز تدریس آنها طی شده و به عنوان استاد درس آشنایی با دفاع مقدس به کار گرفته شوند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد خواستار استمرار جلسات هم‌اندیشی درس آشنایی با دفاع مقدس شد و گفت: چالش‌ها و مشکلات پیش روی ارائه این درس در  دانشگاه‌ها در نشست‌هایی بین معاونین دانشگاه‌ها و اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان بررسی و مرتفع می‌شود.

آسمند عنوان کرد: اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس مباحث مطرح شده در خصوص معضلات و مشکلات ارائه این درس در دانشگاه‌های استان و ارتقای سطح علمی اساتید این درس را به بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس مرکز انعکاس می‌دهد تا هم در دانشجویان ایجاد انگیزه شود و هم دانشگاه‌ها با فراغ بال این موضوع را رصد کنند.

وی تأکید کرد: دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی استان از بکارگیری اساتید فاقد مجوز از سوی این اداره‌کل اعم از اعضای هیئت علمی و یا اساتید معرفی شده خاص خودداری کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار