درسی که امام در باب مردم‌گرایی به مسئولین داد

خاطره‌ای از کیومرث صابری با موضوع مردم‌گرایی امام خمینی (ره) منتشر شد.
کد خبر: ۲۷۵۰۴۵
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶ - 22January 2018

درسی که امام در باب مردم‌گرایی به مسئولین دادبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، کیومرث صابری (گل آقا) (۱۳۲۰ - ۱۳۸۳) در خاطرات خود درباره‌ی موضوعی که باعث درس گرفتن اعضای وزارت آموزش و پرورش از جمله خود وی و شهید رجایی در اوایل انقلاب شد، آورده است:

آن زمان «اوایل انقلاب» (غلامحسین) شکوهی وزیر آموزش و پرورش بود‌‎ و آقای رجایی ‎ ‎‌مشاورش. یواش یواش ایشان سرپرست وزارتخانه شد و من به عنوان ‎ ‎‌مشاور یکی از مدیران کلش شدم. اولین دیدار خیلی خصوصی ما با امام ‎ ‎‌که می‌توانم یک خاطره شیرین از آن بگویم؛ زمانی بود که ایشان به قم ‎ ‎‌تشریف بردند. ما در شهریور آن سال رفتیم با امام صحبت کنیم که در ‎ ‎‌آغاز سال تحصیلی پیامی برای دانش آموزان و معلمان بدهند. آقای‎ ‎‌رجایی تمام مدیران کل شهرستان‌ها را برد من مدیر کل ستادی در ‎‌آموزش و پرورش بودم.

به خدمت امام رفتیم. حدود بیست سی نفر ‎بودیم ما نشستیم در آن اتاق که همان پتوی چهارخانه در آن بود و همه ‎در تلویزیون دیده‌اند.

مردم در بیرون به شدت شعار می‌دادند که ملاقات ‎‌اختصاصی ملغی باید گردد!

آقای رجایی برگشت به طرف مردم، گفت: ‎‎‌من برای کار شما دارم می‌روم که مردم صلوات فرستادند؛ گفتیم: الحمدلله امام آمدند ما بلند شدیم، دیدیم امام نیامدند‌. ای داد بیداد! که ‎‎‌یک تو دهنی محکمی امام به ما زد. امام چی شدند؟

گفتند امام رفتند اول ‎جواب آن مردم را بدهند. بعد تشریف بیاورند. حرفشان را که با ما زدند دوباره برگشتند و رفتند طرف مردم و با مردم خداحافظی کردند و رفتند.

آقای رجایی گفت: امام عجب درسی به ما دادند که یعنی اصل کار آن‎ ‎‌جا و پیش مردم است. من یادم است که سید جلیل سید‌زاده که بعدا ‎‌نماینده کرمانشاه در مجلس و سپس استاندار تهران شد در آن جلسه ‎‎‌وقتی امام حرفشان را زدند و بلند شدند، او احساساتی شد و رفت یک ‎‎‌جوری شانه امام را گرفت و به طرف خودش کشید که ما فکر کردیم ‎‎‌دست امام شکست که همه پریدند به طرف سید‌زاده که تو پیرمرد را ‎‌کشتی؟! اما دیدم امام خندیدند و دستی به سر و رویش کشید، آن سید‎ ‎‌خیلی عشق به امام داشت.

در آن دیدار، آقای رجایی گزارش داد و امام در باب دانش آموزان‎ ‎‌سخن گفتند و پیام دادند. بحث دیگری نشد؛ ولی یک درس عملی ‎‌گرفتم که انقلاب آنجاست که مردم کوچه و بازار در آن جا هستند.

منبع: جماران

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار