حجت‌الاسلام کاویانی راد:

جشنواره ایثار با جشنواره‌های فجر تعامل دارد/ «ایثار اجتماعی» رویکرد دومین دوره جشنواره است

معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه جشنواره ایثار با جشنواره‌های فجر تعامل دارد، گفت: «ایثار اجتماعی» رویکرد دومین دوره جشنواره ملی فیلم ایثار است.
کد خبر: ۲۷۵۲۱۳
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۲ - 23January 2018

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، نشست خبری دومین جشنواره ملی فیلم ایثار صبح امروز (سه شنبه، سوم بهمن ماه) با حضور حجت الاسلام «کاویانی راد» معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.

حجت الاسلام «محمدحسن کاویانی راد» معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران در ابتدای این مراسم با بیان اینکه همه ما می دانیم مهم ترین شاخصه انقلاب اسلامی بعد آرمانی و ارزشی و رویکرد فرهنگی آن است، اظهار داشت: در مقوله فرهنگ، اصیل ترین و ارزشمندترین بعد فرهنگ جامعه در قلب فرهنگ ایثار و شهادت جستجو می شود. در تاریخ هر قوم و ملتی نیز بزرگترین نماد پویایی آن جامعه، نمادهای ایثارگرانه آن است.

وی گفت: عالی ترین دارایی هر جامعه ای آن بخشی است که مردم بخاطر آن خون داده اند. ملت ما افتخار داشتند سال ها برای ارزش ها و آرمان ها استقامت کنند و هنوز آماده این راه هستند. رسالت بنیاد شهید حفظ و ترویج این فرهنگ است. ضرورت وجودی سازمان مستقل بنیاد شهید تحقق اهداف متعالی بود که ابزارآلات باید در اختیار این هدف قرار گیرند.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: حوزه معاونت فرهنگی به طور خاص متولی انتقال این فرهنگ است. در حوزه آموزش در جهت زمینه سازی ارتقا علمی، میزبان بیش از ۱۵۰ هزار دانشجو از جامعه ایثارگری هستیم. ۲۱۱ هزار دانش آموز از این جامعه تحت پوشش خدمات آموزشی هستند. در زمینه فرهنگی با اجرای کنگره و یادواره های شهدا و برنامه های مختلف تلاش می کنیم تا موضوع ایثار را به سطح جامعه بکشانیم که در این زمینه بیش از ۳ هزار نفر از ایثارگران مورد آموزش قرار گرفته اند تا به تبلیغ و دفاع از عرصه فرهنگی ایثار بپردازند.

کاویانی راد با اشاره به فعالیت این معاونت افزود: چهار عنوان ماهنامه با رویکرد اجتماع محور، چاپ بیش از یک هزار و ۵۰۰ کتاب، فعالیت چهار سایت درباره شهدا، نگهداری، ترمیم و حفظ اسناد شهدا و ایثارگران با آرشیو ۹ میلیون سند مکتوب جمع آوری شده است. ۲۱۷ هزار سند مکتوب از شهدا جمع آوری شده است که در حال توسعه است.

وی خاطرنشان کرد: تاریخ شفاهی جانبازان به صورت حرفه ای و تخصصی در حال جمع آوری است همچنین نیازمند جمع آوری خاطرات شفاهی از ۱۵۰ هزار نفر از والدین شهدا هستیم که باید در تحقق این هدف رسانه های مختلف یاریگر ما باشند.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان کرد: در بحث فعالیت های قرآنی، زیارت و سیاحت تلاش های خوبی صورت گرفته که نیازمند اعتبارات بیشتر است.

کاویانی راد اظهار داشت: ابزار هنر مهم ترین ابزار برای انتقال هر پیام و فرهنگی است. تاکنون ۱۰ فیلم سینمایی، ۵ سریال و تولید بیش از یک هزار برنامه رادیویی و برگزاری مسابقات فیلمنامه نویسی ایثار در جهت تولید محتوا صورت گرفته است. ما مجموعه اسناد و سوژه های نابی در اختیار داریم که آمادگی عرضه آنها به هنرمندان را داریم.

وی با اشاره به برگزاری دومین جشنواره فیلم ایثار عنوان کرد: امسال دومین جشنواره ایثار را برگزار می کنیم. گرچه توان ما به اندازه وزارت ارشاد نیست اما معتقدیم هر کسی به اندازه توان خود فعالیت کند پیشرفت حاصل خواهد شد. امسال با همکاری شبکه مستند سیما با شعار «ترویج فرهنگ ایثار، افزایش امنیت و آرامش» دومین جشنواره ملی فیلم ایثار برگزار خواهیم کرد.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: «ایثار اجتماعی» ویژگی جشنواره امسال است. بنا داریم قاعده این فرهنگ را با توسعه فرهنگ ایثار اجتماعی شکل دهیم. تحکیم ارتباطات و تبادل فرهنگ در سطح کشور و ترغیب جوانان هنرمندان به مقوله ایثار روند ما در برنامه ها خواهد بود.

کاویانی درباره موضوعات این جشنواره گفت: ایثار اجتماعی، ایثار و بصیرت، ایثار و سبک زندگی ایرانی و اسلامی، ایثار و اقتصاد مقاومتی، ایثار و جنگ نرم، ایثار و آسیب های اجتماعی، ایثار و بیداری اسلامی و مقابله با اسلام هراسی، ایثار و امید به آینده، ایثار و اقدامات خیرخواهانه موضوعات مورد تاکید این جشنواره است.

وی درباره همکاری این جشنواره با جشنواره های فجر گفت: طبق رایزنی های صورت گرفته با دبیران جشنواره فیلم و تئاتر فجر توافق هایی صورت گرفت تا با پیش‌بینی هیئت های داوری به آثار جشنواره های فجر با موضوع ایثار جوایزی اهدا شود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار